З кожним роком роль жінок у підприємництві стає все помітнішою, і 2024 рік не став винятком. Аналітики YC.Market провели масштабне дослідження, аби з’ясувати, як жінки представлені у бізнесі, які сфери вони обирають і які тенденції визначатимуть майбутнє жіночого підприємництва в Україні.
Загальні тенденції

Топ-10 секторів за часткою жіночого бізнесу
Попри те, що чоловіки все ще домінують у бізнесі, частка компаній, заснованих жінками, зростає. Жінки переважно займаються підприємництвом у галузях, що потребують високої довіри, взаємодії з клієнтами та глибокої експертизи. Найбільше компаній, де власниками є жінки, зареєстровано у таких сферах:

- Аудит та бухгалтерія – 48,5% компаній засновані жінками.
- Туризм – 33,5% компаній мають жіноче засновництво.
- Освіта – 32,8% підприємств у цій сфері належать жінкам.
- Громадське харчування – 26,2% бізнесів під керівництвом жінок.
- Фармацевтична промисловість – 24,8% компаній контролюють жінки.
- Операції з нерухомістю – 25,9% компаній засновані жінками.
Жінки у великому бізнесі
Попри позитивні зміни, серед топ-1000 компаній за доходами лише 7,4% мають виключно жінок-бенефіціарів. Найбільше таких компаній у сферах харчової промисловості, нафтогазового сектору та електроенергетики. Водночас фінансовий облік у 73% найбільших компаній очолюють жінки, що свідчить про їхню високу експертизу у цій сфері.
Структура власності
На початку 2024 року український бізнес залишався переважно чоловічим:
- 58% компаній належали виключно чоловікам.
- 18,2% мали лише жінок серед власників.
- 14,6% – змішана власність (жінки та чоловіки).

Жінки-бенефіціарки у ТОП-1000 найбільших за виручкою компаніях за 2024 — YC.Market
Проте вже на початку 2025 року спостерігалося зростання жіночого підприємництва:
- Частка суто жіночих компаній зросла до майже 20%.
- Кількість змішаних компаній знизилася до 9,7%.
- Частка суто чоловічих підприємств зросла до 63%.
Кожен четвертий новий бізнес – під керівництвом жінки
За 2024 рік було зареєстровано понад 7,4 тис. нових компаній, засновниками яких виступили жінки. Це більше, ніж у 2023 році (6,86 тис.), а частка жіночих компаній серед усіх нових реєстрацій зросла до 27,5%.
Жінки продовжують активно інтегруватися в український бізнес, обираючи галузі, які поєднують експертизу, креативність та інновації.