Facebook Pixel

Звідки молодь отримує інформацію про майбутню професію

78% молоді (14-17 років) відповіли, що їм зручніше отримувати інформацію про професії з інтернету. Ще 61% зазначив, що їх цікавлять зустрічі з представниками певної професії.

Про це свідчать дані опитування ГО UMIND та платформи U-Repor, з якими ознайомився The Page.

Де молодь шукає інформацію про майбутню професію

Згідно з даними дослідження, 78% респондентів зазначили, що їм зручніше отримувати інформацію про професії з інтернету. Натомість 61% молоді зазначив, що їх цікавили б саме зустрічі з представниками певної професії, а 54% зацікавлені в екскурсіях на різні підприємства.

Університет, профтех чи освіта за кордоном: що вибирає молодь

61% молоді планує вибрати після школи вищу освіту — університет або академію. 15% схиляється до коледжів і профтехів, 6% — до навчання за кордоном.

Яку освіту молодь планує обрати після школи. Інфографіка: Інфографіка: UMIND та U-Repor

Яку освіту молодь планує обрати після школи. Інфографіка: Інфографіка: UMIND та U-Repor

72% респондентів відповіли, що радяться з родиною у питаннях вибору професії, 62% — шукають самостійно інформацію в інтернеті, ще 7% — спілкуються з профорієнтологами або психологами.

Чи проводять у школах заходи, що допомагають вибрати професію

42% молоді розповіли, що у школах рідко проводять заходи з допомоги у виборі професії. 31% сказав, що їх не проводять узагалі, а 74% зазначили, що потребують такої інформації та заходів.

Чи проводять у школі заходи, які допомагають обрати професію. Інфографіка: UMIND та U-Repor

Чи проводять у школі заходи, які допомагають обрати професію. Інфографіка: UMIND та U-Repor

Найпоширенішими профорієнтаційними заходами є:

  • зустрічі з представниками закладів освіти — 55%;
  • психологічне тестування — 38%;
  • профорієнтаційне тестування — 36%;
  • зустрічі з представниками професій — 26%.
Які саме профорієнтаційні заходи проводились. Інфографіка: UMIND та U-Repor

Які саме профорієнтаційні заходи проводились. Інфографіка: UMIND та U-Repor

За словами співзасновниці та голови UMIND Олени Левандовської, результати дослідження свідчать, що профорієнтація має бути системним процесом, а не одноразовими заходами у випускних класах.

Вона зазначила, що більшість школярів (приблизно 75%) починають замислюватися про майбутню професію ще у 14 — 15 років, однак лише 15,9% шкіл регулярно проводять профорієнтаційні заходи.

Левандовська підкреслила, що це означає, що попит на якісну інформацію значно перевищує її наявність.

Нагадаємо, 6 березня розпочалась реєстрація на НМТ-2025. Відтепер зареєструватися на тестування можна через «Дію». Для цього необхідно мати ID-картку або закордонний паспорт в застосунку.

Подякувати 🎉