Працювати більше, щоб отримати той самий результат: як у Work.ua перезбирали команду

Інтерв’ю з HR-директоркою Wоrk.ua Ольгою Тарасевич про відновлення роботи | The Page

Збереження штату та вимушене його скорочення торкнулося багатьох українських компаній на початку повномасштабного російського вторгнення. Як Work.ua відновили свою роботу, що змінилося в роботі компанії протягом року та як вдається балансувати між потребами бізнесу і самопочуттям працівників, в інтерв’ю The Page розповідає HR-директорка Wоrk.ua Ольга Тарасевич.

Чи довелося Work.ua перезбирати власну команду? Чи скоротився штат компанії?

Рік тому, коли кількість вакансій різко впала, роботодавцям було не до наших послуг. У нас був певний фінансовий запас, якого вистачило на кілька місяців, щоб утримати команду у найскладніший період. Надалі ми були змушені скоротити частину співробітників, для кого не було роботи. Головним чином це стосувалося менеджерів з продажу і частини працівників, які забезпечували життєдіяльність офісу.

Якщо у цифрах, то у нас був штат приблизно 250 людей, зараз 200. Але тепер ми відчуваємо, що можемо проводити чергове наймання менеджерів з продажу.

Усі, хто у нас виїхав за кордон, а це майже десять людей, продовжували працювати дистанційно. Специфіка нашого напряму дозволяє нам це робити. Працівники офісу здебільшого виїжджали у західні області, але вони повернулися, коли офіс відновив роботу. Тож вони розуміли: якщо вони не повернуться, втратять роботу, але такого не сталося.

На що ви тепер насамперед будете зважати, коли набиратимете нових працівників?

У нас критерії завжди однакові. Для кожної вакансії спеціаліста, якого ми шукаємо, прописані hard skills та soft skills. Також під час співбесіди звертаємо увагу на мотивацію і так званий culture code, тобто збіг цінностей. І якщо говорити про топ найважливіших вимог до кандидатів, то для нас ціннісний збіг — це ключова річ, щоб потрапити у нашу команду.

Коли людина керується у житті принципами, їй не потрібен мільйон бюрократичних правил. Наприклад, у Work.ua не брешуть. У нас є цінність — чесність у всьому. Завдяки їй ми ніколи не просимо людину принести довідку про хворобу. Якщо людина йде на лікарняний, ми повністю довіряємо їй та оплачуємо його у стовідсотковому розмірі. Але, звісно, щоб у компанії така культура сформувалася, до неї мають потрапляти люди з такою самою цінністю.

Якщо говорити про зміни цінностей протягом року, то ми перейшли на українську у спілкуванні всередині колективу майже за один день після початку повномасштабного вторгнення. Ми компанія з Дніпра, це місто завжди було російськомовним, тому раніше ми багато спілкувалися російською всередині компанії. Але на нашому сайті ми вже давно встановили українську як основну мову за замовчуванням, і у спілкуванні з клієнтами також давно використовували українську.

Які найбільші професійні виклики постали перед вами за останні місяці?

Це, мабуть, баланс між бізнесом і працівниками. У будь-якому разі HR-директор завжди відчуває цей виклик. Йому треба балансувати між потребами бізнесу і тим, як відчувають себе співробітники. Але зараз принаймні наша компанія опинилася у тій ситуації, коли потрібно робити більше, щоб отримувати той самий результат, що й раніше. Досі у межах восьми годин працювати потрібно більш напружено. Це виснажує співробітників, але це є потребою бізнесу. І останні місяці я балансую між одним та іншим, так щоб і працівники відчували себе оk, і щоб бізнес мав змогу зростати і повернутися хоча б до показників 2021 року.

Що допомагає балансувати?

Це вміння чути дві сторони, знаходити між ними спільне і, зважаючи на це, діяти далі. HR — це людина, що вміє чути всі сторони, при цьому не підтримує позицію жодної з них. Тобто це такий медіатор, який має бути дуже раціональним.

Читати на The Page