За два місяці роботи ChatGPT в Україні він встиг здобути і прихильників, і критиків. Деяким фахівцям штучний інтелект уже допомагає, для когось у найближчому майбутньому стане обов’язковим інструментом. HR-директорка Wоrk.ua Ольга Тарасевич розповіла про перспективи ChatGPT на ринку праці в Україні. Також ми запитали у ChatGPT його думку на цю тему.
В яких галузях вже використовують ChatGPT
Ще у березні аналітики Work.ua помітили, що навички роботи з ChatGPT почали з’являтися у деяких вакансіях як бажаний додатковий інструмент кандидата на посаду. Так, для Project manager та рекрутерів знання цього інструменту стало перевагою, а для копірайтерів, маркетинг-директорів та SMM-фахівців можливістю обрати вакансію з більшою зарплатою. На сервісі з пошуку роботи Work.ua також зʼявилася можливість створювати опис вакансії за допомогою ChatGPT.
«Звичайно, з ChatGPT будуть продовжувати працювати насамперед у тих галузях, які він вже зачепив: маркетинг, реклама, IT, ЗМІ, видавництво, HR і продажі. Хоча в продажах ще до появи ChatGPT з клієнтами розмовляли боти. Щодо інших галузей доволі складно спрогнозувати. Мені здається, що ми зараз потрапили у той період, коли все знову почне розвиватися семимильними кроками, як було, коли з’явився інтернет», — упевнена Тарасевич.
Штучний інтелект — помічник чи конкурент на ринку праці?
Популярність ChatGPT спричинила появу двох діаметрально протилежних думок стосовно ШІ: одні кажуть, що тепер багато людей залишаться без роботи, інші — що тепер, навпаки, у певних фахівців з’явився потужний помічник. Тарасевич упевнена, що зарано здіймати ґвалт про те, що роботи забирають у людей робочі місця.
«Мені здається, що шукати нову роботу доведеться тим, хто не навчиться взаємодіяти зі штучним інтелектом. Тобто я не вважаю, що копірайтерам потрібно прямо завтра змінювати роботу. Але я впевнена, що вже сьогодні вони можуть працювати швидше, видавати більше текстів, ніж раніше, і завдяки цьому залишатися актуальними і висококласними професіоналами. Але наразі ми не на тому етапі, щоб штучний інтелект міг повністю замінити людину творчої професії», — пояснила Ольга Тарасевич.
Про неоднозначне ставлення до послуг ШІ свідчить уточнення у деяких вакансіях, наприклад, до позиції копірайтера: «Використання AI-tools для написання тексту заборонено».
Як ChatGPT допомагає в роботі рекрутерам
Work.ua нещодавно проводили захід, де постала тема використання ChatGPT для наймання. Цей інструмент може оцінювати ринок праці країни, де шукають співробітників, аналізувати рівень зарплат та створювати вакансію. Якщо ця вакансія технічна або зі сфери, в якій рекрутер не розбирається, ChatGPT допомагає сформулювати умови, зрозумілі фахівцю.
Також ШІ дозволяє створювати комунікацію з кандидатами та фідбек, коли потрібно відмовити. За запитом штучний інтелект здатний сформувати необхідну доброзичливу тональність. За результатами опитування Work.ua, цей інструмент допомагає 53% роботодавців. Це переважно малий бізнес та лінійні керівники, яким потрібно швидко створити вакансію.
«Чи варто очікувати попит на фахівців, які навчають формулювати запити до ChatGPT? У сфері навчання завжди хайпують. Я вже бачила курс з навчання користуванню ChatGPT для HR. Так, це можливо, але я не впевнена, що це має сенс. Я не бачу з ChatGPT такої складності, як, наприклад, з використанням рекрутерами так званого булевого пошуку, коли ти спілкуєшся з гуглом за допомогою спеціальних операторів, які дозволяють уточнити пошук», — прокоментувала Тарасевич.
Що думає ChatGPT про свій вплив на ринок праці в Україні
Ми запитали ChatGPT, як він вплине на ринок праці в Україні та чи варто комусь боятися втратити роботу через це. Короткі тези з його відповіді.
1. Завдяки здатності автоматично генерувати текст і виконувати деякі рутинні завдання, мовні моделі можуть замінити деякі види робіт, що потребують низької кваліфікації та повторюваних дій.
2. Розвиток мовних моделей може створити нові можливості праці в Україні, зокрема в галузі розроблення та вдосконалення технологій штучного інтелекту.
3. Знання мовних моделей може допомогти удосконалити комунікації та взаємодію з клієнтами, користувачами та іншими зацікавленими сторонами у різних галузях, як-от маркетинг, продажі, обслуговування клієнтів та інше.
4. Ризик втратити роботу стосується фахівців, які займаються рутинними відповідями на клієнтські запити, обробляють дані чи інші прості та стандартизовані завдання. Однак це також може створити можливості для фахівців перепрофілюватися, щоб виконувати більш складну та креативну роботу.