Facebook Pixel

Де шукати клієнтів під час кризи: три робочих способи

Олег Агабабов
експерт з управління продажами

Що відбувається з продажами під час кризи? Купівельна спроможність знижується, кількість клієнтів зменшується, а ті, хто можуть купувати, намагаються зберегти свої накопичення в очікуванні складніших часів. У цій ситуації більшість власників, чиї компанії ще на плаву, зменшують витрати на маркетинг. Цілком логічний крок, адже це звільняє чималі гроші. Але при грі «у довгу» така стратегія не є виграшною: ті, кого ви не змогли зробити своїми клієнтами зараз, почнуть працювати з вашими конкурентами і працюватимуть довго.

Добре, що існує багато способів розширення клієнтської бази. Вони діють завжди, але під час кризи є найбільш актуальними, оскільки умовно безкоштовні. Отже, три робочі способи пошуку клієнтів у кризу:

Спосіб пошуку клієнтів №1. Клієнти «під ногами»

Світ навколо нас змінюється настільки швидко, що не встигаєш за всім слідкувати. Згідно з дослідженнями Opendatabot, тільки за 2022 рік було зареєстровано 203 тисячі ФОПів та 33,4 тисячі компаній. Вашими новими клієнтами можуть бути сусіди по вулиці, або працівники того ж офісного центру, в якому ви працюєте. Можна подивитись розташування нових підприємств у Google Maps, але скільки бізнесів там не зареєстровані, уявити собі складно.

Пройдіться пішки та порозпитуйте, як у старі добрі часи. Або замовте вибірку за необхідними вам даними з Державного реєстру та обробіть її.

Спосіб пошуку клієнтів №2. Кладовище лідів

Ходити та шукати не обов’язково, особливо коли на вулиці знаходитись небезпечно. Тому прийшов час скористатися старими напрацюваннями. Клієнти у вас уже є, просто ви чомусь про них забули. Усі вони знаходяться на «кладовищі». Кого можна оживити:

  • тих, хто не пройшов кваліфікацію
  • потенційні клієнти, з категорії «С», до яких вам не було діла до війни через їхні маленькі обсяги – хто знає, може у них зараз справи йдуть краще, ніж у вас?
  • відмовники – як реальні, так і умовні. Це ті, з ким менеджери з продажів намагалися попрацювати, але не дотиснули. Саме час нагадати про себе та спробувати оживити.

Раджу частіше заглядати на «кладовище». Може, «мертві» живіші, ніж живі? Кого точно не потрібно оживляти, так це дебіторників – вони і у нормальні часи не платили.

Спосіб пошуку клієнтів №3. Дошки оголошень

Це універсальний спосіб, який підійде як компаніям, що продають товари, так і тим, які надають послуги. В будь-якому випадку в якості «дошки оголошень» можна розглядати:

Фріланс-площадки

Замовлення та налаштування CRM, послуги з розробки сайтів та фірмового стилю, виготовлення реклами, розробка програмного забезпечення та багато іншого. Звісно, конкурувати з фрілансерами, в яких ціна буде нижча просто тому, що вони працюють самі на себе, буде складно, але якщо замовнику потрібна послуга у комплексі, то шанси на співпрацю значно збільшуються.

Майданчики з продажу товарів

Ваші потенційні клієнти – продавці, що не мають власної інтернет-сторінки, та ремісники. Першим ви можете постачати як товари для розширення асортименту, так і послуги. Другим – сировину, але звісно що не в промислових масштабах. Контакт як з першими, так і з другими буде набагато простіший, адже зазвичай власники оголошень і є власниками свого бізнесу.

Сайти з пошуку роботи

Ідеальний варіант, якщо роботу, яку пропонують, можна розглядати як проєктну. Головне – пройти співбесіду та пояснити, що це саме проєктна робота і не обов’язково для неї наймати працівника у штат.

QuoteЯк бачите, для пошуку нових клієнтів не обов’язково витрачати багато грошей і браку клієнтів насправді немає. А якщо ваш бізнес вирішує чиюсь проблему, то покупці завжди будуть. Навіть у кризу.
Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора