Тест-драйв Honda CR-V Hybrid 2WD: не треба соромитися

Всі відмінності Honda CR-V Hybrid від звичайної Honda CR-V. Фото: Олександра Ершова

Двомоторна версія Honda CR-V Hybrid 2WD відрізняється від звичайної Honda CR-V лише шильником ззаду, хоча Honda фактично заново винайшла гібридну схему.

Я не розумію цієї скромності, що межує із сором'язливістю. Саме тоді, коли інші бренди переписують історію світового автомобілебудування під нахил задньої стійки, Honda відмовчується, хоча фактично перевигадала велосипед.

От і про те, що вона розпочала серійний випуск «гібридів» однією з перших — ще минулого століття, — пам'ятають хіба що фахівці. Але ж Honda Insight була на 100% новою розробкою, а не конверсією однієї з уже наявних моделей.

Фото: Сергiй Суховський

Honda Insight була на 100% новою розробкою, а не конверсією однієї з уже наявних моделей. Вона будувалася не просто з нуля, а «навколо» бензоелектричної силової установки, яка одразу отримала титул «Двигун року» за свою компактність і ефективність.

Знову-таки саме з «хонди» почалася ера гібридів не тільки в Америці та Європі, але й в Україні, де 2005 року офіційний дилер представив синергетичну версію малолітражки Civic.

Економічність руху

З того часу спливло чимало води, і гібриди вже не є екзотикою для екофриків. Сьогодні їх купують для розв'язання цілком звичних завдань у повсякденних умовах, адже два мотори гарантують несумісні речі — одночасно і кращу прийомистість, й економію бензину.

Фото: Олександра Єршова

Зовнішність Honda CR-V Hybrid також гібрида. Це синергія комплектацій із 2,4-літровим атмосферником і 1,5-літровим турбомотором. Від першої в нього 18-дюймові легкосплавні колеса та одноствольна насадка вихлопної системи, від другої — камера для контролю рядності руху та розпізнавання дорожніх знаків під лобовим склом плюс сенсор адаптивного круїз-контролю в грилі решітки радіатора. Безпосередньо про гібридність нагадує тільки синя підкладка емблем та шильдики e:HEV...

Запас ходу на електротязі з повністю зарядженою батареєю склав трохи менше за заявлені 4 км — 3,8 км. Але цього цілком достатньо, щоб під'їхати-від'їхати до дитячого садочка, школи, лікарні тощо.

Наприклад тим, для кого реально важливими є економія та екологія. У нас дорогою до Львова середня витрата бензину склала 5,5 л/100 км. Показник нехай і не рекордний, але заслуговує на повагу. Принаймні ніхто з конкурентів, навіть із дизельними моторами, подібною ощадливістю похвалитися не може — ані Mazda CX-5, ані KIA Sportage, ані Toyota RAV4.

У напруженому міському трафіку картина не настільки райдужна (7,3 л/100 км), але ж і в нас не турбозапальничка, а добротний середньорозмірний кросовер із повним приводом і багатою комплектацією.

Фото: Олександра Єршова

Головних відмінностей «гібридного» салону чотири. По-перше, особливий селектор перемикання передач із кнопками «P» «R» «N» і «D» замість традиційного важеля АКП. Точнісінько як на суперкарі NSX, який не так давно теж потрапив під «гібридизацію». По-друге, кнопки для вибору пресетів (EV, ECON і Sport) роботи синергетичної установки. По-третє й по-четверте, з'явилися бездротова зарядка для смартфона, перекомпонований інструментарій панелі приладів і інтерфейс мультимедійного центру з графіками роботи гібрида і шкалами Power і Charge.

Відмінність i-MMD від звичайної гібридної схеми

Фактично послідовники Соїтіро Хонди заново винайшли гібридну систему, переставивши місцями пріоритети та мінімізувавши втрати. Якщо у звичайній схемі в електромотора роль допоміжна — такий собі помічник бензинового двигуна під час розгону, то в нашому випадку все навпаки. Щодо i-MMD правильніше говорити про «електричку» (184 к. с., 315 Нм) з тяговим електродвигуном і мотор-генератором, у якій роль акумулятора виконує ДВЗ. У тягнучках і під час їзди «пошепки», коли динаміка не особливо потрібна, останній обертає не колеса, а тягову батарею, що живить генератор. І тільки зі зростанням швидкості (з 80 км/год), а отже, і падінням ефективності електротрансмісії, до справи береться 2-літрова (145 к.с.) атмосферна «четвірка», що працює за циклом Джеймса Аткінсона. Крім того, акумулятор підживлює система рекуперації, у якій аж чотири рівні інтенсивності, у найрадикальнішому з яких гальмами можна не користуватися — достатньо відпускати педаль газу.

Фото: Honda

Неважко здогадатися, що семимісним CR-V Hybrid бути не може — місце в підпіллі займає тягова батарея. З цієї самої причини в кросовера немає ані «запаски», ані «докатки» — тільки ремкомплект із герметиком. Але однаково він несподівано просторий — у Мерседеса GLS місткість навіть скромніша, тож за бажання возити п'яте колесо є де.

Крім того, плавно керувати рекуперацією можна з допомогою педалі гальма — початкове уповільнення відбувається з допомогою електромотора. Але найголовніше — дуже скоро ви забудете про i-MMD, настільки адекватно він поводиться в усьому діапазоні швидкостей. Нагадуванням про настільки складну систему стануть лише гучніша робота мотора під час заряджання акумулятора та рідкісні візити на АЗС. Окреме спасибі за нову кермову рейку та переналаштовану під більш азартний характер підвіску.

Тому я й не розумію, чому японці соромляться розповідати, наскільки висококласну схему винайшли та довели до розуму. Як на мене, вони можуть соромитися, що перестали випускати запальні автомобілі. Або що вчергове йдуть із «Формули-1», хоча побудували видатну гібридну силову установку, що дає змогу пілотам Red Bull відбирати поул та перемоги в Льюїса Хемілтона та його Mercedes-AMG F1, що здавалися непереможними.

Фото: Crush

Таке вже було. У грудні 2008 році Honda згорнула програму Ф-1, хоча на той момент була єдиною, хто зумів побудувати систему рекуперації KERS. Майно команди, укомплектованої пілотами і персоналом і з побудованими болідами для сезону-2009, продали за $ 1. Чемпіонат дебютант виграв одні ворота і тут же був перекуплений Daimler AG і перейменований в Mercedes. У 2015-му Honda повернулася як постачальник двигунів. І ось після закінчення року йде знову ...

Таблиця: Сергiй Суховський

Вартість Honda CR-V Hybrid (млн. грн)

Фото: Олександра Ершова

По-хорошому, настільки досконалій силовій установці потрібен свій оригінальний кузов. З іншого боку, бувши одним із найкомпактніших у класі і, CR-V є одним із наймісткіших. І щодо салону, і щодо багажника.

Читати на The Page