Часто всі ми запитуємо себе, що буде далі. І є люди, які відповідають на це запитання професійно. Це тренд-аналітики — фахівці, які передбачають майбутнє.
Цього року я побувала на заході, організованому компанією Creascope, — лекції Сюзанни Скалської. До речі, у Style вийшло інтерв'ю Сюзанни, де вона пояснює, що таке тренди та звідки вони беруться.
На лекції не можна було фотографувати та знімати відео, тільки робити нотатки від руки. Я записала кілька цікавих ідей, якими хочу поділитися. Отже, про те, що на нас чекає в майбутньому, ідеться далі.
Неймовірні технологічні рішення
Населення Землі з кожним роком зростає. Наприклад, в Азії маленькими вважаються міста, де проживають 15 — 18 млн людей. Людям не вистачає природних ресурсів, тож вчені шукають нові рішення. Те саме роблять і дизайнери. Наприклад, голландка Айріс ван Херпен шиє стильні сукні з переробленого океанічного пластику, плексигласу, поліетилентерефталату, з якого роблять пластикові пляшки, а також друкує одяг на 3D-принтері та «зшиває» лазером.
Наймодніший колір майбутнього — Е-лавандовий
Наймодніший колір майбутнього – електронний лавандовий – результат комп'ютерних технологій. Його можна отримати, якщо змішати природний лавандовий із синім та рожевим.
Нові ліки
Звичні пігулки та сиропи йдуть у минуле. Майбутнє — за новими біомедичними технологіями. Це біоелектронні ліки, які діятимуть на рівні нейронів. Їх імплантуватимуть у тіло. У нас уже сьогодні є щось подібне, наприклад електрокардіостимулятор, але новітні ліки вирішуватимуть майже всі проблеми, зокрема звичний головний біль.
Більше самотніх людей
Нині третина домогосподарств Європи — це самотні люди. Дедалі більше сімей розпадається, і особливо ця тенденція посилилася після коронавірусу. Великі компанії створюють свої плани з огляду на цей факт.
Ще один цікавий момент: змінюються мотиви, які спонукають людей заводити хатніх тварин. Наприклад, якщо раніше собаки охороняли будинок, а коти ловили мишей, то тепер люди доглядають за тваринами. Уже навіть вигадали «домашніх тварин» для тих, хто не хоче чи не може брати на себе велику відповідальність, — спеціальні конструкції з мікробами. Мікробів не потрібно ні вигулювати, ні годувати.
Дані — нова валюта
Сьогодні дані мають надзвичайно високу цінність. І найближчим часом бренди почнуть отримувати дані все більш незвичайними способами, навіть за допомогою паковання. Наприклад, це може бути енергетичний напій для спортсменів із наклейкою, яка підкаже, скільки рідини потрібно випити, але водночас зчитуватиме інформацію про власника.
За поганого сценарію можна буде отримати несанкціонований доступ до інформації про будь-яку людину, завдавши їй шкоди («хакнути»). Але цьому можна й протидіяти — змінювати зовнішність. Дизайнери одягу та аксесуарів, а також творці макіяжу вже вигадують речі, які допоможуть обдурити систему розпізнавання облич.
Проблеми з пенсіями
Тренд-аналітики замислюються і над пенсіями. Нації старіють, і незрозуміло, звідки брати гроші. Покоління Х (родом із 60-80-х років) ще вважає себе молодим, і за звичкою, що тягнеться з минулих років, воно активно користується кредитами. Покоління Y (міленіали) росли разом із розвитком економіки, і про проблеми з пенсіями вони не замислюються. Уся надія — на покоління Z (теперішні діти) та Альфа (усі, хто народиться після 2020 року).
Бодіпозитив
Мода на бодіпозитив виникла завдяки комерції. Коли виробники спортивного одягу дізналися, що у США 68% жінок, яким за 50, носять одяг великих розмірів, то зрозуміли, що, рекламуючи продукцію на жінках модельних стандартів, вони втрачають 2/3 потенційних клієнток. Клієнтки це прийняли на ура, а нове покоління сприймає бодіпозитив як об'єктивний факт. Вважається, що згодом навіть скасують фотошоп.
Екологія — не тренд, а реальність
Тепер без екології неможливо збудувати бізнес. Кожен бренд, який хоче стати успішним, має бути екостійким. Ресурси землі закінчуються, і всі зобов'язані думати про те, як зберегти природу.
Вертикальне будівництво
Цей тренд дуже актуальний, особливо в мегаполісах. Усі городяни — власники міста, тож вулиці мають бути відкриті та доступні. А закриватися можна у власних приміщеннях, які розташовані вище за рівень вулиць.
Урбанізація сільського господарства
Також найближчими роками буде затребуване вертикальне фермерство. Це допоможе заощадити площу та вирощувати сільгосппродукцію навіть у містах.
Мода на секонд-хенд
За деякими оцінками, 70% населення купує не новий одяг. Особливо цей тренд підтримують міленіали, які впевнені, що одягу в них і так багато. Марки також пристосовуються до покупців. Вінтаж продають не тільки люксові бренди Gucci, Jean Paul Gaultier, Valentino. Наприклад, доступний всім H&M відкрив затишний маленький магазинчик Mitte Garten у Берліні, де також представлений вінтаж.
У моді — прості, звичні, базові речі. Цей тренд добре вловили дизайнери уніформи збірної Канади, які на церемонію відкриття Олімпійських ігор одягли спортсменів у денім.
Назад у минуле
Після локдауну багато людей познайомилися з сусідами, продавцями в найближчих магазинах, стали більше спілкуватися один з одним. Деякі люди кинули роботу в офісі та зайнялися своєю справою: відкрили пекарні, маленькі пасіки, почали вирощувати овочі та фрукти на продаж. Коли їх запитують, навіщо, вони відповідають, що тепер їхня робота має сенс, а раніше вони сенсу не бачили.
Новий комфорт — це коли все потрібне є в межах 15-хвилинної доступності. Людям сподобалося жити і працювати, не залишаючи місця проживання і економлячи час на дорогу до офісу.
Фото на обкладинці: Simon Lee / Unsplash