Facebook Pixel

Зеленський поставив завдання стимулювати застосування літаків «Антонов»

Президент Володимир Зеленський підписав указ, яким ввів в дію рішення РНБО від 4 червня про розвиток авіабудівної галузі в Україні.

Для цього розвитку уряду потрібно в місячний термін привести в актуальний стан план заходів щодо реалізації Стратегії відродження вітчизняного авіабудування на період до 2030 року, затверджений ще у 2018 році. Заходи плану повинні бути спрямовані на:

  • розвиток потенціалу, створення виробництва конкурентоспроможної авіаційної техніки, зокрема шляхом укладення угод про стратегічне співробітництво з іноземними партнерами;
  • вдосконалення організаційної структури управління авіабудівної галуззю;
  • вжиття заходів з імпортозаміщення в літакобудівної та вертольотобудівної галузях.

Також протягом місяця потрібно затвердити Державну цільову програму розвитку авіаційної промисловості на 2021-2030 роки і план антикризових заходів щодо фінансового оздоровлення і відновлення ефективної роботи Харківського державного авіаційного виробничого підприємства.

У той же термін потрібно вивчити можливість реалізації:

  • довгострокових масштабних проєктів, які можуть стати поштовхом для розвитку авіабудівної галузі, таких як «Повітряний старт» і «Національний авіаперевізник»;
  • механізмів стимулювання експлуатантів літаків типу Ан (лізинг, компенсація ставки за кредитами, застосування податкових пільг).

Кабмін повинен підготувати законопроєкти, спрямовані на:

  • підвищення інвестиційної привабливості підприємств авіабудівної галузі;
  • впровадження фінансових інструментів державної підтримки цих підприємств;
  • здешевлення витрат на оновлення авіаційної техніки вітчизняних авіакомпаній за лізинговими операціями;
  • забезпечення державної підтримки експорту продукції вітчизняного авіабудування.

Міноборони потрібно опрацювати питання включення до Державної цільової оборонної програми розвитку озброєння і військової техніки завдань з оновлення парку бойових літаків, вертольотів, безпілотників і військово-транспортних літаків Ан-74 і Ан-178.

Мінстратегпрому разом з Національною академією наук потрібно вжити заходів щодо:

  • імпортозаміщення авіаційної продукції, в тому числі підшипників спеціального призначення та електронних компонентів;
  • створення національних структур сертифікації, випробувань, виявлення контрафактної продукції і визначення відповідності та взаємозамінності комплектуючих виробів і матеріалів критичного імпорту.

Додатково. Державний концерн «Укроборонпром» планує створити індустріальний парк в Харкові, для чого розглядаються території підприємств «Харківське державне авіаційне виробниче підприємство» (ХДАВП) і «Завод імені Малишева».

Подякувати 🎉