Українська газова галузь буде здійснювати напрацювання з транспортування воднево-газових сумішей в якості палива до кінця 2023, транспортування сумішей по ГТС можлива до 2027 року.
Про це розповів голова Експертної Ради з питань розвитку газової промисловості та ринку природного газу Леонід Уніговський виданню «Українська енергетика».
«Це не буде завтра. Я бачу застосування таких сумішей не раніше 2026-2027 років. Для того, щоб це відбулося навіть в названі терміни, треба пройти значну частину теоретичних і експериментальних досліджень і провести велику роботу вже зараз», — зазначив він.
Він додав, що в цьому питанні важливою складовою є забезпечення безпеки поставок і розробка нормативних документів.
Для вивчення питань виробництва і транспортування водневого палива в Україні сформована наукова група в складі:
- Інститут газу Національної Академії наук;
- Інститут електрозварювання ім. Патона Національної академії наук України;
- Національний університет «Львівська політехніка»;
- Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу;
- Фізико-механічний інститут імені Карпенка;
- Держпідприємство «Івано-Франківськстандартметрологія».
Координацію робіт здійснює компанія «Нафтогазбудінформатика».
Зараз наукова група вивчає можливості транспортування суміші водню і природного газу по системі розподільних газопроводів. Це вивчається на п'яти полігонах операторів ГРМ в Івано-Франківську, Дніпрі, Житомирі, Харкові та на Волині.
Контекст. Україна названа пріоритетним партнером ЄС в реалізації Європейської водневої стратегії і постачання новітнього енергетичного ресурсу на європейський ринок. Воднева стратегія становить невід'ємну частину Європейської зеленої угоди.
Ця масштабна ініціатива покликана перетворити Європу в перший кліматично нейтральний континент до 2050 року. Для її втілення ЄС планує скорочувати кількість вуглецевих викидів на 100 млн тонн щорічно і в кінці відмовитися від викопних джерел палива.
Згідно Green Hydrogen Recovery Report, до 2030 року Євросоюзу необхідно інвестувати в Україну 20,1 млрд євро для будівництва електролізерів потужністю 10 ГВт.