20,7% українських підприємств очікують від влади розблокування кордону з Польщею та іншими країнами. Відсоток підприємств, що повідомляють про скорочення експорту, зріс з 20% у грудні 2023-го до 34% у січні 2024-го. Водночас доля підприємств, які повідомляють про зростання експорту, знизилася з 31% у грудні до 19% у січні.
Про це свідчать результати щомісячного опитування промислових підприємств Інституту політичних досліджень та політичних консультацій.
У січні пройшла 21-ша хвиля опитування бізнесу. Підприємців вперше запитали щодо впливу блокування кордонів на їхній бізнес. Фахівці ІЕД опитали 552 підприємства (більшість – промислові) у 21 регіоні України, що працюють в секторах промисловості, агробізнесу та ритейлу.
Що турбує бізнес більше за кордони: опитування ІЕД
- Очікування щодо завершення війни (87% респондентів);
- зниження податків (44% респондентів);
- спрощення законодавчих вимог для бізнесу (32% респондентів);
- деокупація територій України (30% респондентів);
- доступне кредитування (25% респондентів).
Які проблеми менш важливі для бізнесу: опитування ІЕД
Після податків, війни, регуляцій та кордонів опитані підприємства найменше турбують:
- корупція та страхування воєнних ризиків (по 17% респондентів);
- бронювання працівників від мобілізації (15% респондентів);
- вирішення питань з блокуванням податкових накладних (6% респондентів).
Відновлення бізнес-активності «тут і зараз» стагнує на фоні занепокоєнь компаній щодо безпеки, браку працівників та проблем із попитом.
«Стагнація відновлення бізнесу відбувається на фоні занепокоєнь щодо безпеки, браку працівників та проблем із попитом. Втім, зниження індексу відновлення ділової активності відбулося за рахунок зменшення частки тих, у кого «все добре», а не зростання кількості підприємств, у яких «все погано». Це вже тішить», – пояснює Оксана Кузяків, виконавча директорка ІЕД.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Маркетолог + підприємець: формула ефективної співпраці, аби збільшити доходи бізнесу х2
Публічний чи приватний інтерес? Статус юридичних осіб у контексті антикорупційного законодавства