64% середнього бізнесу в Україні виросли з малого сегменту. Український середній бізнес налічує 51-250 працівників, найбільше сконцентрований в харчовій промисловості та працює на внутрішньому ринку. Більше половини (54,4%) орієнтовані на масового споживача, 40,4% — спрямовані на специфічні групи покупців, і 5,3% працюють за індивідуальними замовленнями.
Про це йдеться у дослідженні «Середній бізнес в Україні: Terra incognita чи «схований» Mittelstand», яке підготував Інститут економічних досліджень (ІЕД).
«Середні підприємства – це переважно новий бізнес, створений вже за роки незалежності України, що може свідчити про певну зрілість економіки», – пишуть автори дослідження.
Середній бізнес завжди був здебільшого приватним (76% серед опитаних), 19% – колишні державні підприємства.
Переваги середнього бізнесу перед малим:
- нижча собівартість продукції;
- кращі можливості для інвестицій та капіталовкладень;
- вища стійкість та запас міцності після повномасштабного вторгнення росії;
- кращий доступ до кредитів порівняно з малим.
Більшість промислових середніх підприємств виникли внаслідок приватизації та скорочення зайнятості на колишніх державних великих підприємствах. Дослідники ІЕД зазначають, що середні бізнеси найчастіше утримуються самими власниками, адже вони не хочуть мати більше найманих менеджерів та контролювати процеси самотужки.
При цьому українська статистика некоректно відображає, хто є середнім бізнесом в Україні, а визначення середнього бізнесу в Господарському кодексі нечітке. Це ускладнює процес визначення, хто представляє середній бізнес.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також