«Укразалізниця» закупить електропотяги Stadler та запустить їх у Києві, Дніпрі та Харкові. Фото: Уляна Букатюк / liga.net
«Укразалізниця» планує отримати та запустити перші поїзди в межах реалізації проєкту City Express на маршрутах київського вузла до кінця 2022 року. Зокрема, вона вже тестує електропоїзд Stadler FLIRT на маршруті приміського сполучення Києва та міської електрички.
Як повідомили на сайті «Укрзалізниці», поїзди такого класу хочуть використовувати на маршрутах приміського сполучення в Києві, Дніпрі та Харкові. Водночас джерелами фінансування закупівлі стануть як державні кошти, так і кредитні, які запропонують виробники. Закупівлю ж таких поїздів будуть проводити за процедурою міжнародного тендеру — компанія вже розсилає технічне завдання провідним вітчизняним і закордонним виробникам, щоб вони взяли в ньому участь. Головна вимога — локалізація виробництва на території України.
Як виглядає поїзд Stadler FLIRT. Фото: Уляна Букатюк / liga.net
Фото: Уляна Букатюк / liga.net
Фото: Уляна Букатюк / liga.net
Фото: Уляна Букатюк / liga.net
За словами виконавця обов’язків голови правління компанії Олександра Камишіна, City Express — це один із головних залізничних проєктів у межах програми президента «Велике будівництво».
«Тестові заїзди поїзда FLIRT ми проводили на території столичної агломерації. Наразі працюємо над розробленням технічно-економічного обґрунтування проєкту, завершуємо підготовку технічних вимог до рухомого складу та платформ. Уже до кінця вересня плануємо оголосити тендер. Наше завдання — розвантажити в’їзди до столиці та скоротити час поїздок до робочих місць мешканців із міст — сателітів столиці», — розповів посадовець.
У компанії також повідомили, що Kyiv City Express працюватиме на семи напрямках навколо Києва:
- Вишгородському;
- Богуславському (Трипілля, Кагарлик, Миронівка);
- Ніжинському (Бровари, Бобровиця, Носівка);
- Яготинському (Бориспіль, Березань);
- Узинському (Боярка, Вишневе, Васильків, Фастів, Біла Церква);
- Клавдієвському (Ірпінь, Буча, Ворзель, Немішаєве).
Ба більше, у пресслужбі Офіса президента повідомили, що напередодні Міністерство інфраструктури, «Укрзалізниця», Stadler CIS AG, Stadler Rail AG і Швейцарське агентство зі страхування експортних ризиків SERV підписали Меморандум про взаєморозуміння.
«Підписання документа дає старт відкриттю експортного фінансування Швейцарської Конфедерації для України. Кошти в обсязі до 500 млн євро підуть на розвиток сектору залізничного транспорту. Співпраця передбачає не просто закупівлю потягів, а й локалізацію виробництва Stadler завдяки будівництву нового заводу на території України», — ідеться в повідомленні.
За словами ж міністра інфраструктури Олександра Кубракова, Україна хоче закупити 30 приміських електропоїздів Stadler для Києва і ще 30 — для Харкова та Дніпра. Ба більше, в меморандумі передбачено 20 нових регіональних електропоїздів і 10 електропотягів далекого сполучення для оновлення рухомого складу «Укрзалізниці».
Stadler — міжнародна компанія з виробництва залізничних транспортних засобів зі Швейцарії. Зокрема, вона виробляє високошвидкісні, міжміські, регіональні та приміські поїзди, рухомий склад для метро, трамваї-потяги та трамваї.
Stadler FLIRT — це електропоїзд, який має максимальну швидкість 160 км/год. У ньому 262 місця для сидіння 1-го та 2-го класів, пандуси, місця для розміщення людей на інвалідних кріслах тощо. Поїзд може працювати у Фінляндії, Норвегії, Естонії, Білорусі та Україні.
Контекст. Раніше The Page повідомляло, що «Укрзалізниця» і Stadler уклали меморандум про співпрацю, у межах якого передбачена локалізація виробництва пасажирського рухомого складу в Україні.