Facebook Pixel

Що не так із новим очільником «Укрзалізниці» й до чого тут Ахметов

Днями новим виконувачем обов’язків голови «Укрзалізниці» Кабмін призначив Олександра Камишіна, який не має досвіду роботи на залізниці, але раніше працював у компанії Ахметова.

Чи насправді робота на олігарха може вплинути на подальші кроки керівника «Укрзалізниці» та з якими викликами йому доведеться зіткнутися, The Page розбиралося з допомогою профільних експертів.

В «Укрзалізниці» ситуація гірше, ніж будь-коли

Експерти одностайно вважають, що зараз у компанії склалася вкрай важка ситуація й поки що не зовсім зрозуміло, у який саме спосіб влада планує впоратися з проблемою, адже новопризначений керівник залізниці має перебувати на посаді виконувача обов’язків лише до кінця 2021 року. Далі після проведення конкурсу остаточно призначать або його, або когось іншого.

І тут постає найважливіше питання: як людина із чималим менеджерським досвідом, але за повної відсутності його в залізничній галузі впорається з усіма викликами, що постануть перед ним уже найближчим часом.

Колишній керівник ГО «Залізниця без корупції» Володимир Даценко вважає: для того, щоб залагодити кризову ситуацію в «Укрзалізниці», варто було ще навесні провести конкурс і переобрати наглядову раду, щоб згодом, так само через конкурс, переобрати весь склад правління.

Він наголошує на тому, що, з одного боку, влада говорить про необхідність перезавантаження правління «Укрзалізниці», а з іншого — спеціально створений комітет із призначення керівників особливо важливих держпідприємств на ці заяви жодним чином не реагує. З цього випливає висновок: триває боротьба за право обирати керівництво УЗ.

«Яким чином у цьому процесі перетягування ковдри погляди всіх зацікавлених сторін (Мінінфраструктури, чинної наглядової ради, Банкової) впали на кандидатуру Камишіна, – збагнути важко».

Володимир Даценко

Володимир Даценко

Колишній керівник ГО «Залізниця без корупції»

Чи отримає Ахметов вплив на УЗ через Камишіна

Одразу після призначення нового в.о. очільника «Укрзалізниці» спливло ім’я скандального донецького олігарха Ріната Ахметова, адже Олександр Камишін упродовж семи років обіймав посаду менеджера з інвестицій у холдинговій компанії Ріната Ахметова SCM.

Тож постало питання: чи не позначиться це на рішеннях, які ухвалюватиме новий керівник УЗ.

Володимир Даценко переконаний: робота Камишіна в структурах Ахметова — це додатковий чинник для занепокоєння.

Натомість голова Центру транспортних стратегій Сергій Вовк вважає, що робота в компаніях Ахметова жодним чином не вплине на роботу Олександра Камишіна в «Укрзалізниці», адже він був лише найманим працівником — таким само, як і зараз.

До того ж одним із першочергових завдань, що постануть перед новим керівником УЗ, стане підвищення цін на вантажні перевезення, яке вже погодила Державна регуляторна служба. А це прямо суперечить інтересам Ахметова, адже представники великого бізнесу виступають проти такого непопулярного кроку.

«На думку великих компаній, «Укрзалізницю» спочатку треба було б реформувати, мали б статися якісь зміни в економічній ефективності діяльності компанії, а вже потім підвищувати ціни».

Сергій Вовк

Сергій Вовк

голова Центру транспортних стратегій

Що саме не так із новим керівником української залізниці

Отже, виходить, що головною проблемою в цьому призначенні є брак релевантного залізничного досвіду в нового керівника, а також команди, яка має вводити його в курс справ.

«Ми призначаємо на кілька місяців тимчасовим в.о. голови правління людину без уявлення про те, що таке залізничний транспорт і як він функціонує. Щонайменше пів року йому доведеться тільки знайомитися зі структурою УЗ, абревіатурами, позначаннями, специфікою проблем і технічним станом. Це період навчання, а не ефективного антикризового управління. Чудес не буває, і людина без досвіду не може прийти й одразу зрозуміти, де проблема починається та як її розв'язати».

Володимир Даценко

Володимир Даценко

Колишній керівник ГО «Залізниця без корупції»

Водночас, як наголошує експерт, Камишін отримає весь букет проблем, який тільки можна уявити у великій компанії: купа програних судів за мільярдними боргами, жахливий технічний стан залізниці, тарифні баталії за підвищення вартості перевезень.

Quote«Ситуація є значно гіршою, ніж коли призначали Балчуна, Кравцова чи Юрика. Фактично ситуація найгірша за весь час існування «Укрзалізниці», — вважає Даценко.

Сергій Вовк висловлюється трохи обережніше:

Quote«Потрібен хоча б місяць, щоб можна було зрозуміти, якими будуть перші кроки. Зрозуміло, які завдання стоять перед новим керівником, — питання в тому, як це реалізовуватиметься».

На думку Володимира Даценка, у майбутнього «Укрзалізниці» дві перспективи: або Камишіна готують одразу на голову, і результати конкурсу відомі наперед, або роль операційного керівника фактично виконуватиме інша людина.

Quote«І перший, і другий варіант для компанії, мабуть, не найкращий», — вважає експерт.

Чим передусім займатиметься Камишін

Головними напрямками наступної роботи нового керівника офіційно назвали підвищення цін на вантажні перевезення, залучення міжнародних інвесторів, перехід на купівлю електрики безпосередньо в «Енергоатому» та закупівлю нових локомотивів і потягів.

Голова Центру транспортних стратегій Сергій Вовк впевнений, що саме оновлення основних фондів стане пріоритетним завданням, бо перше, що бачать і рядовий пасажир, і бізнес, — це поїзди.

Водночас УЗ переживає досить критичну ситуацію: економічні показники падають, знову утворився дефіцит локомотивної тяги, через те що компанія вчасно не провела необхідні реформи та закупівлі.

Quote«Зараз перевезення тільки зростатимуть, адже настає сезон продажу зерна», — додав він.
Подякувати 🎉