Залізнична держкомпанія «Укрзалізниця» опинилася на межі кризи. Рух вантажних поїздів УЗ під загрозою, тому що запаси дизельного палива для локомотивів майже скінчилися, повідомляє галузеве видання enkorr, посилаючись на лист глави департаменту управління рухом залізниці Олександра Ткаченка, адресованого правлінню компанії.
Ткаченко стверджує, що за станом на 30 червня через брак дизпалива на станційних коліях змушені відстоюватися 59 вантажних поїздів. У резерв управління залізниці тимчасово вивели 38 магістральних і 85 маневрових тепловозів: їх нема чим заправляти. Чиновник зазначив тривожний факт, що динаміка поїздів і локомотивів, що простоюють, зростає в геометричній прогресії.
Він додав, що з 30 червня УЗ зазнала від простою вагонів масштабних збитків — близько 7,9 млн грн за добу. Деякі станції УЗ мають мізерні запаси палива (по десятку тонн у середньому), а склад ТНТС депо «Волноваха» взагалі залишився без будь-яких паливних резервів. Загалом за норми на тягу локомотивів в 770 тонн/добу запас на складах ТНТС становить 772 тонни — цього вистачить за добу руху поїздів УЗ.

Ткаченко попросив керівництво УЗ вжити термінових заходів щодо забезпечення залізниці дизпаливом. В іншому випадку він припускає можливість повної зупинки Івано-Франківської та Рівненської дирекцій Львівської філії, а також стику Комиш-Зоря Придніпровського регіонального філіалу. Крім цього, ситуація обернеться зривами постачань вантажів залізницею, хаосом на сортувальних станціях і неможливістю пасажирських перевезень поїздами УЗ на локомотивному ходу.
Контекст. «Укрзалізниця» — найбільший споживач дизпалива в Україні. Річна потреба підприємства в паливі становить 300–350 тис. тонн.
У квітні 2021-го УЗ вже заявляла про проблеми з паливом. Тоді в компанії залишався чотириденний запас ДП. 22 квітня УЗ оголосила терміновий тендер на 50 тис. тонн дизпалива за прискореною процедурою і в такий спосіб поповнила свої запаси.
У травні 2020 року УЗ змогла впоратися з корупційними схемами постачання дизельного палива для компанії. Ціна на ДТ в результаті знизилася до 10,6–10,9 грн/літр.