Останнім часом замовити таксі та поїхати за тарифом без підвищеного коефіцієнта в Києві стало проблематично. Причиною такого істотного зростання цін найбільші столичні агрегатори та сервіси таксі — Uber, Bolt і Uklon — назвали відчутний дефіцит робочої сили. Зараз галузь у столиці відчуває неабиякий кадровий голод, з'ясувало видання Dev.ua.
Найпопулярніші служби таксі, Uber, Bolt і Uklon, набирають основний склад водіїв із приїжджих. Колишній country-manager Bolt Тарас Потічний розповів виданню, що близько 80% столичних водіїв прибули до міста з Київської області або взагалі з регіонів. На думку Потічного, в Києві таксі знаходиться в ніші громадського транспорту, а тарифи нижчі хіба що в Азербайджані. Кожен день на вулиці міста виїжджають до 20 тис. водіїв за загальної наповненості ринку до 50 тис. (Ті, хто хоч раз на місяць таксує). За цих обставин приїжджі, як правило, працюють на автомобілях автопарків, оскільки власних машин у них немає. Автопарки ж володіють близько 10 тис. авто в Києві, і зараз у багатьох компаній вони простоюють, оскільки водіїв немає.
Причини цього можуть полягати у двох основних чинниках:

- агрегатори таксі відкривають свої сервіси в невеликих містах і водії повертаються з Києва додому, не бажаючи більше жити в столичних хостелах;
- оскільки активна фаза карантину скінчилася, люди знову починають повертатися на заробітки в Польщу, Італію, Португалію та інші країни Європи.
Хоча попит і ціни в регіонах менше, додав Потічний, водії отримують на руки майже стільки ж. Адже їм не потрібно витрачатися на оренду житла та дорогі київські продукти.
В Uber назвали ще одну причину, через яку меншає кількість водіїв: пандемія змусила багатьох із них змінити рід занять.
Так чи інакше, але брак водіїв змусив агрегаторів витрачати чималі гроші на залучення кадрів. За оцінкою Потічного, залучення нового водія в автопарк обходиться в 1,5 — 2 тис. грн при тому, що працюватиме він 3-4 місяці в середньому.
А ось водії, з якими поспілкувалося видання, кажуть, що в усьому винен ціновий демпінг із боку самих агрегаторів таксі. І запевняють, що на цьому ринку дуже низькі заробітки. Звідси й відтік кадрів.
Через брак водіїв Bolt і Uber недавно підвищили ціни, щоб зрівняти декларативні та фактичні тарифи. В Uklon вирішили ціни поки що не міняти, але пильно спостерігають за ситуацією.
Водночас видання відзначає, що по «чистому» тарифу авто в Києві викликати практично неможливо. А посадові особи агрегаторів визнають — число пасажирів зростає швидше ніж водіїв. Зате від підвищення тарифів виграють нічні водії — тому що вночі в Києві немає пробок.