Пом'якшення карантину в Києві почалося з транспортної катастрофи: місто паралізували затори, а приватні перевізники підняли ціни удвічі. Головна причина – брак водіїв, багато з яких майже за два місяці карантину або виїхали зі столиці, або знайшли іншу роботу.
Головна проблема нинішніх транспортних проблем Києва у тому, що влада дозволила працювати бізнесу, а можливості дістатися до місця роботи залишили урізаними: до громадського транспорту можна потрапити тільки за спецперепусткою, метро не працює. Альтернативою для більшості людей (крім тих, для кого роботодавець організував підвезення) стали особистий автомобіль або таксі.
Ціна на таксі прив'язана до попиту, а водіїв стало значно менше. Вони або виїхали з Києва, коли замовлень через карантин стало у декілька разів менше, або перекваліфікувалися та знайшли іншу роботу, пояснив представник Асоціації відповідальних перевізників Олександр Дяченко.
За його даними, ціни на таксі упродовж останнього місяця і так впали нижче за собівартість, щоб хоч якось стимулювати киян користуватися послугами перевізників. Зараз попит стрімко зріс, а задовольнити його нікому. Втім, заспокоює Дяченко, така ситуація точно не повторюватиметься щодня. Після того, як водії зрозуміють, що кількість замовлень почала зростати, вони повернуться до служби таксі.
дізналося у найбільших операторів ринку (Uber, Uklon і Bolt), чому тарифи на таксі в Києві стрімко зросли і що буде далі.

За період карантину ми повністю прибрали коефіцієнт підвищення ціни під час заторів або погані погодні умови і ввели новий алгоритм гнучкого ціноутворення. Сьогодні попит зріс: багато людей поїхало на роботу, і це призвело до заторів. Ми повернули коефіцієнт, але не повністю.
Щодо попиту на сьогодні: активне зростання кількості поїздок почалося ще з п'ятниці, і ця тенденція продовжує триматися. Але докарантинного рівня ми ще не досягли, якщо дивитися на місячні показники.
Вихід на докризовий рівень очікуємо після повноцінного запуску кафе, ресторанів, кінотеатрів і торгово-розважальних центрів. Увечері (після 21:30-22:00 годин) попит все одно падає, оскільки людям нікуди та немає звідки їздити. Ціни спеціально підвищувати не плануємо.
Завдяки гнучкому алгоритму ціноутворення у непікові години ви зможете виїхати за вартістю, зниженою на 10-15%. Ви їдете трохи пізніше/раніше, але водночас дешевше. Це зроблено для того, щоб розподілити транспортне навантаження у місті.

Підвищення ціни відбувається ситуаційно і може залежати від багатьох факторів. За таких умов причиною зростання стало послаблення карантину, коли відкрилося багато магазинів, ресторанів, салонів краси та перукарень, а роботу громадського транспорту не відновили.
Базовий тариф на поїздки у нас залишається незмінним, а кінцева вартість послуги залежить від балансу попиту та пропозиції. Це принцип роботи динамічного ціноутворення. Скажімо, якщо в певній місцевості зібралася велика кількість пасажирів, а водіїв не вистачає, то ціна на поїздку з цієї місцевості починає зростати. Це стимулює інших водіїв виїхати до зони підвищеного попиту. Пізніше, коли водіїв у місці підвищеного попиту стане достатньо, ціна почне знижуватися і наблизиться до базового тарифу.

Така ситуація не є запланованим підвищенням цін, а є алгоритмічною відповіддю застосунку Uber на зростання попиту, який спостерігався в реальному часі в певній місцевості. Таким чином, будь-яке підвищення цін у застосунку Uber не було заплановано заздалегідь або систематично пов'язане з пом'якшенням карантину сьогодні.
У періоди високого попиту додаток Uber може застосовувати динамічні ціни. За таких умов звичайна ціна збільшується з допомогою коефіцієнта, який відображається для користувача в застосунку перед замовленням поїздки. Це дозволяє Uber швидко реагувати на зміни ситуації на ринку і тимчасово змінювати ціни, щоб надати як можливість поїздок для максимальної кількості користувачів, так і можливість гідного заробітку для водіїв.