Український бізнесмен, співзасновник Fibermix та Savex Minerals Віктор Андрухів написав поради для читачів про те, як бізнесу діяти на випередження та підготуватись до майбутніх змін.
Як бізнесу підготуватись до змін
- Створіть покроковий план дій. Швидкі рішення — це не завжди про імпровізацію. Щоб ефективно їх приймати, слід завчасно потурбуватись про алгоритм дій. Складіть для себе перелік основних ризиків та розпишіть покроково, що ви будете робити в тому чи іншому випадку. Коли виникне необхідність швидко реалізовувати зміни, ви знатимете, як діяти, і не будете витрачати багато часу на планування.
- Диверсифікуйте продукцію та ринки збуту. Ще один виклик, який існує не тільки під час війни — це ризик падіння попиту. Розв’язання проблеми полягає в розширенні асортименту та пошуку нових ринків збуту. Розширюючи асортимент, ви зможете зробити коливання на ринку прогнозованими та виходити на середній прибуток. Коли зростає попит на один продукт, підключайте більшу частину наших ресурсів до його виготовлення. Змінюється ситуація на ринку — змінюється і розподіл ресурсів на виробництві. Схожу схему можна застосувати й до ринків збуту. Вивчайте можливості розширення завчасно, пропонуйте свій продукт іншим аудиторіям. Тоді у випадку падіння попиту на українському ринку ви зможете швидко посилити міжнародний напрямок — і навпаки.
- Готуйте виробництво та команду до нових продуктів. Підприємець має добре знати свій виробничий потенціал. Перед запуском нового продукту слід оцінити, чи відповідають ваші технічні можливості очікуванням. Якщо потрібно тільки удосконалити виробництво — швидкі зміни можливі. Не варто забувати й про значущість команди. Керівник має чітко розуміти, які фахівці в його команді, в чому їхня експертність, чи знають вони іноземні мови тощо. Якщо ваш колектив демонструє високу мобільність і здатність до самонавчання, то швидкі зміни можуть спрацювати. У випадку, коли ваші працівники менш «пластичні» — це треба обов’язково враховувати при плануванні.
- Прокачуйте лідерські компетенції. Прийняття рішення та наслідки в першу чергу лягають на плечі керівника. Саме його завдання — оцінити реальний потенціал свого бізнесу та вести компанію до змін. В умовах нестабільності на перший план виходять такі лідерські компетенції: ефективна комунікація, готовність брати на себе відповідальність, особистісна цілісність, вміння планувати в динаміці та щира віра в успіх проєкту.
- Отримайте доступ до нових ідей та інформації. Успіх складається на 10% зі знань і вмінь, на 40% зі способу мислення і на 50% з оточення. Розширити коло спілкування допомагають бізнес-клуби, участь у державних програмах, тематичні лекції, семінари та інші форми комунікації. Все це дає вам змогу спостерігати, приймати корисний досвід, розширювати кругозір і коло перспектив. Це може бути корисно і для краштесту ваших ідей — послухайте цінні зауваження компетентних партнерів та дізнайтесь про їхнє бачення. Це зекономить ваш час та дозволить внести зміни у стратегію на початковому етапі.
Подякувати 🎉