Які трансформації компанії варто ініціювати під час війни? Які з них швидкі та доступні, з мінімальним стресом для компанії? Про це розповів СЕО аптечного холдингу АНЦ Микола Щербина.
Коли йдеться про трансформацію компаній під час війни, зазвичай говорять про неочікувані, екстрені зміни для виживання бізнесу в умовах сьогодення. Найважче компаніям, у яких все працювало спокійно, налагоджено, яких все влаштовувало й вони взагалі не планували зміни.
Стресу зазнав увесь бізнес. Але для компаній, які завжди намагаються покращити свої процеси, такі зміни проходять з мінімальним дискомфортом. В аптечному холдингу АНЦ вже є декілька цікавих кейсів трансформації, на прикладі котрих кожен бізнес може подивитись на свої можливості.
Війна пришвидшила процеси трансформації бізнесу
На початку повномасштабної війни в АНЦ більшість змін була запланована або вже знаходилась у стадії реалізації. Ще у 2020 році почалися ключові трансформації в компанії. Ми взяли курс на омніканальність клієнтського сервісу та внутрішніх процесів. За мету визначили досягнення максимальної зручності для клієнтів та співробітників. Тож війна здебільшого внесла доповнення в заплановані зміни та пришвидшила процеси.
Розглядайте можливості для бізнесу під різними кутами
Більшість виробництв, навіть специфічних, можна адаптувати під інші напрямки. Важливо правильно оцінити технічні можливості та подумати, що альтернативного ви можете налагодити. Події 24 лютого внесли й нові напрямки діяльності до нашого власного виробництва.
До початку війни ми виготовляли високотехнологічних аптечних роботів для аптек АНЦ, Копійка, ШАР@. Нам вдалося адаптувати обладнання та почати виробництво буржуйок для ЗСУ. Згодом ця ініціатива трансформувалась в окремий благодійний проєкт «Безплатні булер’яни та буржуйки для ЗСУ».
Застосовуйте сучасні цифрові інструменти
Переглядайте та за необхідності трансформуйте робочі процеси. Будь-яка компанія може змінити багато внутрішніх алгоритмів або відмовитись від деяких із них. У нашому випадку війна форсувала заплановані зміни. Ми спростили багато алгоритмів узгоджень та звітів, додали автономності в прийнятті рішень завідувачам аптек. Одним зі значущих кроків стала інтеграція сервісу Дія.Підпис у нашу внутрішню систему роботи з персоналом. Це дозволяє робити заяви, узгодження, оформлення швидко та без витрачання часу співробітників.
Продовження цифрових трансформацій відбулося й стосовно клієнтів. Як будь-яка компанія, аптеки АНЦ завжди намагаються бути доступними та зручними для людей – як в комунікації, так і в користуванні послугами. Нині клієнт має можливість придбати ліки та товари медичного призначення будь-яким зручним для нього способом: вайбер-бот, мобільний застосунок, телеграм-бот, сайт та безпосередньо в аптеках.
Загалом перехід комунікацій у діджитал – це суттєва перевага під час війни, оскільки зменшує небезпеку для людей та надає доступ до товарів у зручний час з будь-якого місця. Але найважливішою зміною за останній час став вихід АНЦ у світ криптовалюти. Тепер наша турбота доступна й користувачам криптогаманців.
Ви здатні змінювати звичні процеси у бізнесі
Досвід АНЦ за минулий рік показав, що деякі вимушені зміни, при більш детальному аналізі, скоріш на краще. Руйнування будівель загарбниками, відключення енергії, масова міграція людей між регіонами спонукала трансформувати звичайну систему логістики та зберігання. Вона стала більш розгалуженою та оперативною для доставлення необхідних товарів на вітрини.
Був змінений підхід до технічного оснащення аптек. Наприклад, тепер генератор буде обов’язковою опцією в наповненні кожної майбутньої аптеки. Скоріш за все, такі зміни залишаться після перемоги, тому що мають свої суттєві переваги.
Цінуйте свою команду
Та найголовніше те, що ми трансформували свою свідомість. Всі співробітники проявляють нечувану емпатію та турботу один про одного. Керівники та підлеглі спілкуються, спираючись на розуміння, лояльність та самостійну відповідальність. Це інший рівень корпоративних відносин. Він дуже важливий для внутрішньої атмосфери у холдингу та збереження цілісності.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора