Facebook Pixel

Розвиток маркетплейсів, експорт і тренди: як змінився ринок української е-комерції у 2020 році

Ринок електронної комерції в Україні у 2020 році зріс на 41% та досягнув $4 млрд. Загалом обсяг е-комерції становить 8,8% від загального обсягу торгівлі в країні. За останні п'ять років ринок е-комерції зріс утричі.

Водночас, за прогнозами, ринок має зрости вдвічі протягом наступних п'яти років. Про це йдеться в дослідженні Soul Partners, «Baker Tilly Україна» та Aequo за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».

Обсяг електронного експорту у 2020 році становив близько $450 млн. Найбільшим імпортером українських товарів стали США з часткою 33% від загального українського е-експорту.

Найбільшими за обсягом та найрозвинутішими секторами у 2020 році були одяг та електроніка. Обсяг електронної комерції в Україні зріс до $291 млн у 2020 році, з 2016-го він зростав у середньому на 26% щороку.

Частка електронної комерції в роздрібній торгівлі одягом у 2020 році становила 6,8%, а середній чек — $24–31.

Водночас обсяг ринку електронної комерції продуктів харчування у 2020 році становив $150 млн. Ліки та продукти харчування — порівняно нові категорії, що мають найпотужніший потенціал зростання.

Найбільші маркетплейси в Україні такі:

  • Rozetka;
  • Prom;
  • Allo;
  • Bigl;
  • Epicentr.

Ці компанії заробляють на комісії з продажу. У 2020 році 63% українських онлайн-покупців віддавали перевагу купівлі через маркетплейси.

Решта — 37% — купують у спеціалізованих онлайн-магазинах товарів для дому, косметики, одягу, іграшок для дітей.

Основними трендами на українському ринку стали:

  • перехід від онлайн-магазину до маркетплейсу;
  • пряма доставка;
  • створення додаткових послуг, зокрема власних логістичних операторів та платіжних систем.

Зокрема, за останні п'ять років основні гравці ринку трансформувалися зі спеціалізованих онлайн-магазинів в універсальні маркетплейси.

Однак в Україні порівняно із сусідніми країнами найнижчий рівень витрат однієї людини на е-комерцію на рік — $104. З іншого боку, український ринок е-комерції мав найвищий темп зростання в Центрально-Східній Європі — 41%.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉