Ринок електронної комерції в Україні у 2020 році зріс на 41% та досягнув $4 млрд. Загалом обсяг е-комерції становить 8,8% від загального обсягу торгівлі в країні. За останні п'ять років ринок е-комерції зріс утричі.
Водночас, за прогнозами, ринок має зрости вдвічі протягом наступних п'яти років. Про це йдеться в дослідженні Soul Partners, «Baker Tilly Україна» та Aequo за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
Обсяг електронного експорту у 2020 році становив близько $450 млн. Найбільшим імпортером українських товарів стали США з часткою 33% від загального українського е-експорту.
Найбільшими за обсягом та найрозвинутішими секторами у 2020 році були одяг та електроніка. Обсяг електронної комерції в Україні зріс до $291 млн у 2020 році, з 2016-го він зростав у середньому на 26% щороку.
Частка електронної комерції в роздрібній торгівлі одягом у 2020 році становила 6,8%, а середній чек — $24–31.
Водночас обсяг ринку електронної комерції продуктів харчування у 2020 році становив $150 млн. Ліки та продукти харчування — порівняно нові категорії, що мають найпотужніший потенціал зростання.
Найбільші маркетплейси в Україні такі:
- Rozetka;
- Prom;
- Allo;
- Bigl;
- Epicentr.
Ці компанії заробляють на комісії з продажу. У 2020 році 63% українських онлайн-покупців віддавали перевагу купівлі через маркетплейси.
Решта — 37% — купують у спеціалізованих онлайн-магазинах товарів для дому, косметики, одягу, іграшок для дітей.
Основними трендами на українському ринку стали:
- перехід від онлайн-магазину до маркетплейсу;
- пряма доставка;
- створення додаткових послуг, зокрема власних логістичних операторів та платіжних систем.
Зокрема, за останні п'ять років основні гравці ринку трансформувалися зі спеціалізованих онлайн-магазинів в універсальні маркетплейси.
Однак в Україні порівняно із сусідніми країнами найнижчий рівень витрат однієї людини на е-комерцію на рік — $104. З іншого боку, український ринок е-комерції мав найвищий темп зростання в Центрально-Східній Європі — 41%.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Практичний кейс трьох українських компаній, які працевлаштовують людей з інвалідністю
Угода про надра між Україною та США: перші юридичні висновки та потенційні наслідки