Facebook Pixel

Бум онлайн-торгівлі. Який бізнес запустити в період карантину

Автор

Служби доставки та інтернет-магазини в усьому світі зіткнулися зі збільшеним потоком клієнтів, які змушені проводити більше часу вдома через введення карантину. Так, сервіс доставки продуктів Zakaz.ua помітив збільшення попиту у восьми містах України.

«Особливо високий попит у містах-мільйонниках. У квітні у порівнянні з докарантинним періодом кількість замовлень зросла на 74,5%», — ділиться CEO сервісу Андрій Курський.

Бум замовлень відчули і в Prom.ua. Як розповідає керівник бізнес-напрямку маркетплейсу Микита Артемчук, за місяць кількість замовлень зросла на 20%, водночас за рік цей показник зріс на 50%. Після закінчення карантину в маркетплейсі очікують часткового відтоку клієнтів з онлайну, але все ж таки розраховують, що якась частина залишиться.

Загалом український ринок онлайн-торгівлі зростає, але не такими швидкими темпами, як за кордоном, заявляють опитані The Page гравці. Наразі частка e-commerce в Україні за різними оцінками становить близько 5-8%, водночас у розвинених країнах цей показник 20-30%.

«В Європі, в Америці це десь 15%, у Китаї вже близько 20-25%», — оцінює Артемчук. За його словами, в найближчі кілька років маркетплейси та інші великі гравці приділятимуть більше уваги логістиці, зокрема і в межах одного міста або області.

Але оскільки ніша на ринку не зовсім заповнена, її можуть зайняти і нові гравці. Так, для відкриття інтернет-магазину потрібно близько $10-15 тисяч, а от в разі відкриття чогось на кшталт служби доставки продуктів бізнесмену знадобиться $10 млн.

«Маркетплейс — це дорогий бізнес, оскільки не дешеві саме IT-рішення і маркетинг», — говорить артдиректор і співвласниця Rechi.ua Інна Бачуріна. Вона також зауважує, що на ринку зараз чимало маркетплейсів, тому конкурувати новачку буде важко. За її словами, власникам фізичних магазинів дешевше буде дотягнутися до споживача через соцмережі в інтернеті.

Залучити інвестиції на такий бізнес можна від зовнішніх інвесторів. Саме таким шляхом пішов Zakaz.ua. Як розповідає Курський, наразі тих коштів, що приносить сервіс, недостатньо для розвитку. «Певний час сервіс працював, використовуючи власні кошти. Тобто такий бізнес може окупитися й приносити прибутки, але для розвитку необхідно залучати кошти», — говорить Курський.

Інтернет-магазин та маркетплейс — це різні бізнеси. Наприклад, підприємцю, який планує відкрити інтернет-магазин, важливо якісно описувати товар та добирати фото. Також важливо просувати ці товари і через маркетплейси, говорить Артемчук. А от відкриття маркетплейсу вимагає більше роботи з пошуковими системами, великою кількістю товарів і продавців, а також залученням трафіку.

І пам'ятайте, що неможливо за короткий час зробити інтернет-магазин, аби він працював як годинник, додає співвласник інтернет-магазину Fermer Green Андрій Цвєтков.

Подякувати 🎉