В Україні з 17 березня свою роботу припинили всі торгові центри, ресторани, спортзали та інші заклади. Посилення заходів карантину обійшло лише продуктові магазини та аптеки, які зараз живуть в умовах ажіотажного попиту.
Продуктовий онлайн-шопінг
Обертів набирає продуктовий онлайн-шопінг, оскільки більшість українців працюють з дому. Як повідомила директор з маркетингу Fozzy C&C Марина Тимофеєва, онлайн-доставка продуктів зростає з минулого тижня. Зараз ритейлер приймає замовлення лише на наступні три дні, але вже набирає персонал для виконання більшої кількості онлайн-замовлень.
«Зараз активно добираємо персонал, і як тільки буде достатній логістичний і людський ресурс, ми відкриємо вікна доставки на більш тривалі строки», — зауважила Тимофеєва.
У METRO кількість онлайн-замовлень зросла майже на 20%. У зв'язку з цим, гіпермаркет знизив поріг для онлайн-замовлень для бізнесу втричі, і тепер він стартує від 1 тис. грн. Також певному бізнесу, який часто робить закупівлі, за можливості відкладають оплату товарів.
@material:https://thepage.ua/exclusive/kak-karantin-izmenit-ekonomiku-kakoj-biznes-vyzhivet
Через заходи проти коронавірусу стрімко зростає кількість замовлень і в Rozetka. Найпопулярнішими товарами, як і у всіх мережах, залишаються продукти харчування та товари першої необхідності. Зараз ритейлер активно розробляє алгоритм доставки продуктів для дому та планує переформатувати свої склади, заявив її власник Владислав Чечоткін під час переговорів з Міністерством охорони здоров'я. Напередодні доставку продуктів у тестовому режимі ритейлер запустив у Дніпропетровській області.
Зростання продажів окремих товарів продуктової групи «гречка» помітив і маркетплейс Kasta.
«Антикоронавірусні» товари
У період карантину ажіотаж зростає на товари антивірусного захисту. Як розповів маркетинг-директор Rozetka Євген Образок, змінився споживчий кошик жіночої аудиторії. Тепер жінки купують менше косметичних засобів і більше – засобів гігієни.
У маркетплейсі Prom.ua, який входить до групи компаній EVO, повідомили, що, крім продуктів, найбільше зростають продажі товарів для гігієни. Стали популярними маски, одноразові рукавички, дезінфектори, респіратори.
У Kasta, як порівняти з минулим роком, відзначили зростання попиту на гумові рукавички, санітайзери, чистящі-миючі засоби. Водночас заявили, що підрахувати, наскільки зростання значне, ще важко, оскільки пройшло надто мало часу.
Що ще купують українці
Зростає попит і на товари, які українці купують не надто часто. Так, зросли продажі товарів для творчості (на 280%), товарів для фітнесу (на 250%), ігрових консолей (на 200%), настільних ігор (на 156%), пластиліну (на 120%), і лише на 40% зросли продажі книг, говорить Образок.
На сайті безкоштовних оголошень IZI.ua, який входить до групи компаній EVO, зріс попит на портативні колонки та ігрові приставки. Також більше, ніж зазвичай, купують спортивне взуття.
Доставка додому
Попит на доставку товарів із аптек та супермаркетів у кілька разів зріс у сервісу Glovo, розповідає генеральний менеджер Glovo в Україні Дмитро Расновський.
За його словами, приклад Італії показує, що під час карантину попит зростає вище за пропозицію, але потім бізнес доставки скорочується. Це відбувається через те, що більшість ресторанів закривають навіть доставку, і сервіс вимушений збільшувати дистанції, щоб залишити те саме покриття.
«У нас зростає середня відстань доставки і відповідно час виконання замовлення. Це погіршує показник користувацького досвіду. Водночас зростають компенсації кур'єрам», — говорить Расновський.
У підсумку він додає, що для збереження попиту сервіс доставки знижує навіть її вартість для більшості категорій.
Ще одна причина скорочення доставки — можлива в подальшому відмова кур'єрів виходити на лінію через побоювання заразитися коронавірусом або дефіцит співробітників. Його через підвищений попит на замовлення вже відчуває Rozetka, тому ритейлер набирає в штат операторів, кур'єрів та експедиторів.