Блокада кордону: Польща не пропускає металопродукцію Метінвесту попри домовленості

«Метінвест» збільшив обсяги експорту металопродукції до Польщі на 16% у 2023 році Фото: з відкритих джерел

Польща на пункті пропуску Медика пропускає вантажі з українською металопродукцією «Метінвесту» з порушенням домовленостей: замість шести потягів допускає лише три через пріоритет іншого транспорту.

Про це повідомляє пресслужба «Метінвесту», цитуючи інтерв´ю Puls Biznesu Юлії Мезенцевої, керівниці відділу логістики Metinvest Polska.

Що відбувається на польському кордоні та в портах

«Угода передбачає, що шість поїздів на день зі сталлю і рудою мають проходити широкою колією на пункті пропуску Медика. Насправді пропускають три-чотири, оскільки польська прикордонна та залізнична адміністрації надають пріоритет іншому транспорту. Це збільшує очікування на кордоні і наші витрати. За кожну годину простою нам доводиться сплачувати 1,9 швейцарських франків за комерційний вагон», — говорить Юлія Мезенцева.

Вона припускає, що протести польських перевізників та фермерів можуть бути однією з причин таких затримок:

«Черги на кордоні іноді досягали 70 км, тому деякі компанії вирішували перевантажувати товар з автомобілів на поїзди, щоб уникнути довгих затримок».

Мезенцева сподівається, що призупинення протестів сприятиме безперебійному перевезенню автомобільним і залізничним транспортом. І підкреслює, що після перетину кордону транспортні перевезення через Польщу здійснюються досить ефективно.

«У 2022 році нам часто доводилося чекати на під'їзних коліях, але зараз компанія PKP PLK значно покращила пропускну здатність шляхів, що ведуть до портів», — говорить Мєзєнцева.

На перевалках у польських портах також складно

Проте існують труднощі з перевалкою товарів у польських портах, особливо з сипучими вантажами, що перевантажуються повільніше, а персонал у терміналах може бути недостатнім.

«В польських портах перевалка проходить учетверо повільніше, ніж на чорноморських терміналах», — відзначає Юлія Мєзєнцева.

Група «Метінвест» збільшила експорт металопродукції до Польщі на 16% у 2023 році

»Метінвест», компанія з України, яка продає сталь, залізну руду та коксове вугілля, розширює свій бізнес у Польщі.

"У 2023 році для нас було трохи краще, ніж у попередньому. В Польщі вже не було таких довгих черг на залізничних перевезеннях, що дозволило нам перевозити товари більш ефективно. Ми зафіксували зростання обсягів продажу на 16% порівняно з минулим роком», — наголосила Юлія Мєзєнцева.

Через польські порти та залізниці Метінвест перевіз 1,9 млн т продукції:

  • 1,3 млн т — металопродукція;
  • 378 тис. т — залізна руда;
  • 237 тис. т — коксівне вугілля.

З усього обсягу продукції, доставленої з України до Польщі, 939 тис. т експортовано до інших країн через польські порти.

«Вугілля, потрібне для роботи наших металургійних заводів в Україні, також перевантажувалося в польських портах», — зазначає Мезенцева.

З України до Польщі експортують переважно сталь

Юлія Мезенцева говорить, що раніше Україна відправляла до Польщі залізну руду, але зараз імпортується переважно металопродукція. За даними Металургійної торгово-промислової палати, Україна стала головним постачальником сталі для Польщі серед країн, які не є членами ЄС.

Вона прогнозує, що у 2024 році «Метінвест» збереже обсяги постачання на польський ринок, а можливо, навіть їх збільшить.

«Місцеві виробники занепокоєні: якщо попит у Польщі зросте, то українська сталь може переповнити їхній ринок. Президент компанії Cognor Пшемислав Штучковський навіть пропонує встановити ліміти на постачання сталі з України. Він пропонує дозволити вільний транзит через Польщу до інших країн, щоб обсяги товарів, які залишаються на польському ринку, не загрожували стабільній роботі польських виробників», – говорить вона.

Скільки металопродукції Україна відправила на польський ринок

  • 2021 рік – 1,2 млн т;
  • 2022 рік – 0,7 млн т;
  • 2023 рік – 0,8 млн.

Група Метінвест зазначає, що зацікавлена в побудові довгострокових бізнес-відносин на польському ринку.

«Ми говоримо про виклики, але водночас готові напрацьовувати рішення разом із польською стороною. Ми хочемо спрощення процедур і транспортування», — додає керівниця відділу логістики Metinvest Polska.

Читати на The Page