На боротьбу проти санкцій у бенефіціарів «Північного потоку – 2» пішло понад $14 мільйонів

Північний потік – 2. На лобіювання проти санкцій США з 2020 року витратили понад $7,4 млн. Фото: сайт Nord Stream 2

З початку минулого року компанії, що беруть участь у будівництві газопроводу «Північний потік – 2» витратили на лобіювання проти санкцій щодо проєкту майже 7,5 млн. Загалом із початку його зведення бенефіціари газогону спрямували на це понад 14,2 млн. Такого висновку дійшла організація OpenSecrets, що займається відстежуванням питань фінансування виборчих кампаній і пов’язаних із лобіюванням кейсів.

За даними розслідувачів, за січень — вересень 2021 року «Газпром» на послуги лобістів витратив $3 млн. За такий самий проміжок часу компанія-оператор газопроводу Nord Stream 2 AG спрямувала на це майже $2,5 млн.

«П'ять іноземних компаній, що співпрацюють із «Газпромом» в будівництві газопроводу – австрійська OMV, голландська Shell International, французька ENGIE, а також німецькі Wintershall та Uniper – найняли лобістів McLarty Inbound для лобіювання в Державному департаменті та Раді національної безпеки США. Вони колективно заплатили фірмі понад $840 тис. за лобіювання у 2020 році та $600 тис. у перших трьох кварталах 2021 року», — йдеться в матеріалі OpenSecrets.

Контекст. Днями американський Сенат заблокував голосування за проєкт оборонного бюджету США, який містить антиросійські санкції. Проти документа виступили республіканці, які наполягають на внесенні до нього додаткових обмежувальних заходів, спрямованих на «Північний потік – 2».

Раніше цього місяця Федеральне мережеве агентство Німеччини (BNetzA) допустило НАК «Нафтогаз України» до участі в процедурі сертифікації оператора «Північного потоку — 2».

16 листопада BNetzA призупинило сертифікацію «Північного потоку — 2» на 6 тижнів.

Читати на The Page