Азотний холдинг OSTCHEM запустив на базі черкаського «Азоту» виробництво AdBlue — добавки для дизельних двигунів, передбаченої стандартами Euro 6.
Як повідомили в пресслужбі компанії 9 червня, нове виробництво отримало всі сертифікати міжнародного аудиту, які підтверджують якість продукту та дозволяють використовувати торгову марку AdBlue.
«Ми здатні стати найбільшим національним гравцем і поступово витіснити імпорт. У наших планах стати сильним гравцем на ринках ЄС, де попит на AdBlue перебуває на високому рівні», – наголосив Сергій Павлючук, керівник азотного бізнесу OSTCHEM.
Де продаватиметься українська AdBlue
Черкаський «Азот» планує наповнити продукцією український ринок – через роздрібні мережі, АТП і АЗС. Компанія вже веде переговори з мережами АЗС про встановлення власних заправних станцій AdBlue.
Також великим споживачем AdBlue можуть стати агрокомпанії, які використовують техніку нового покоління.
Також планується реалізація продукції в дрібній тарі об'ємом 10 і 20 л.
Надалі OSTCHEM планує почати експорт до найближчих країн ЄС – Литви, Латвії, Румунії, Угорщини та Польщі, а також до країн, що є найбільшими споживачами AdBlue – до Німеччини (рівень споживання – 2,4 млн тонн/рік), Франції (2,1 млн тонн/рік), Італії (1,3 млн тонн/рік) та Туреччини (726 тис. тонн/рік).
За оцінками Group DF, обсяг європейського ринку перевищує 7,2 млн тонн на рік.
Обсяг ринку в Україні у 2022 році через воєнні дії скоротився на понад 10 тис. тонн — до 23,4 тис. тонн.
Потенціал зростання українського ринку після введення стандартів Euro 4, Euro 5, Euro 6 складає понад 250 тис. тонн.
Що таке AdBlue
AdBlue – спеціальна добавка для дизельних двигунів, що використовується для зниження викидів NO (оксид азоту) автомобілями. Застосування реагенту передбачено стандартами EURO 6 і спрямовано на скорочення викидів шкідливих речовин.
Права на торгову марку AdBlue належать німецькій Verband der Automobilindustrie e.V. VDA (Асоціація автомобільної промисловості).
Черкаський «Азот» анонсував виробництво AdBlue напередодні вторгнення
Проєкт із виробництва AdBlue на черкаському «Азоті» було анонсовано в лютому 2022 року. У травні 2022-го завод випустив перші партії продукту.
Черкаси вже здатні забезпечити 80% потреб українського ринку та за потреби можуть наростити виробництво для експорту на ринки ЄС.
Черкаський «Азот» планує стати єдиним в Україні виробником AdBlue за «прямим методом», тобто методом виробництва реагенту з плава карбаміду. Щоб виділити свій реагент AdBlue на українському та європейському ринках, OSTCHEM уже зареєстрував власну торгову марку UKRBLUE.
«Ми віримо, що цей проєкт не лише дасть змогу українському виробнику стати лідером на цьому ринку, а й наблизить Україну до запровадження стандарту екологічної безпеки Euro 6, що є однією з вимог Євросоюзу», – зазначив Сергій Павлючук.
Азотний холдинг Group DF OSTCHEM об’єднує «Рівнеазот», черкаський «Азот», а також окуповані «Сєвєродонецький «Азот» і «Стирол».
ПрАТ черкаський «АЗОТ» – одне з найбільших українських хімічних підприємств, яке з 2011 року входить до групи підприємств азотного бізнесу Group DF. Проєктна виробнича потужність ПрАТ «АЗОТ» із виробництва аміаку становить 962,7 тис. тонн на рік, аміачної селітри – 970 тис. тонн на рік, карбаміду – 891,6 тис. тонн, КАС – 1 млн тонн на рік.