Екологічні стандарти Euro-7, що набирають чинності у 2025 році, зроблять електрокари більш вигідними, ніж бензинові авто, впевнені аналітики другого за величиною автовиробника світу. Вони вважають, що цей момент стане основним у збільшенні продажів «електричок» і розвитку автомобільної промисловості.
«Новий екологічний стандарт під назвою Euro-7 стане величезною проблемою для автомобілів із бензиновими двигунами, — зазначає Томас Ульбріх, голова відділу розвитку бренду Volkswagen. — Такі двигуни більше не будуть конкурентоспроможні, оскільки їм потрібні більш дорогі технології для забезпечення відповідності нормам вихлопу». Іншими словами, виробники змушені будуть відмовитися від випуску автомобілів із бензиновими двигунами, зосередившись на більш дорогих моделях із гібридними силовими установками та на електромобілях.

Томас Ульбріх, глава відділу розвитку бренду Volkswagen. Фото: Volkswagen
Асоціація автомобільної промисловості Німеччини VDA вже не раз висловлювала занепокоєння з приводу введення такого жорсткого регламенту — у п'ять-десять разів більш суворого, ніж чинний.
«Із уведенням запланованого стандарту «Євро-7» Єврокомісія де-факто заборонить автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння з 2025 року», — заявляла взимку Хільдеґард Мюллер, президент VDA. А тепер додає, що в нинішній редакції стандарт усе ще виходить за межі технологічно здійсненного. «Ми, як і раніше, маємо бути вкрай обачні, щоб двигуни внутрішнього згоряння не опинилися поза законом, — попереджає пані Мюллер. — Якщо залишити нинішню редакцію Euro-7, це може призвести до втрати 215 тис. робочих місць в автомобілебудівній галузі».
Найбільше президента асоціації бентежать вимоги, за якими автомобільний вихлоп має вкладатися в обмеження щодо шкідливих викидів не тільки за середніми показниками, але і за піковими. «У майбутньому транспортний засіб має майже не виробляти викидів у будь-якій дорожній ситуації, чи то під час підйому з причепом у гору, чи то в умовах повільного міського руху, — пояснює ситуацію пані Мюллер. — А це технічно неможливо, і всі це знають».
У свою чергу аналітики Volkswagen припускають, що до 2025 року третина продажів на європейському ринку буде припадати на електрокари, а до кінця десятиліття, коли бензинові двигуни більше не будуть конкурентоспроможні, частка батарейних авто зросте до 70%.
«Новий екологічний стандарт під назвою Euro-7 стане величезною проблемою для автомобілів із бензиновими двигунами, — упевнений голова відділу розвитку бренду Volkswagen, — оскільки вони потребують більш дорогих технологій для забезпечення відповідності двигунів внутрішнього згоряння нормам вихлопу. Але болючіше за все нові правила вдарять по бюджетних і невеликих автомобілях, зокрема Volkswagen Polo і Volkswagen up! Вони потраплять у зону ризику тому, що прямі витрати на нові системи, технології та обладнання для зниження викидів суттєво збільшать їх відпускну ціну.
Інсайдер видання Automotive News Europe із конструкторського бюро Volkswagen вважає, що ухвалення Euro-7 призведе до цілковитого зникнення недорогих моделей, оскільки всі автомобілі доведеться зробити гібридними. Паралельно зі збільшенням частки гібридних і електричних авто він передрікає помітне старіння автомобільного парку Європи. Причина — у прагненні небагатих водіїв до останнього їздити на своїх нинішніх автомобілях, оскільки дорожчі гібриди й електромобілі вони дозволити собі не зможуть.
На думку Financial Times, прогноз пана Ульбріха справедливий щодо всієї галузі, оскільки, за винятком однієї компанії, всі вони отримують основні прибутки від продажу традиційних автомобілів — із двигунами внутрішнього згоряння.
За даними Renault, її електромобілі мають таку ж маржу, що і деякі з нинішніх бензинових моделей, багато в чому завдяки чинним державним субсидіям для перших, що цілком аналогічно ситуації в Stellantis (PSA + Fiat), яка минулого тижня висловила побоювання з приводу зниження попиту на електромобілі, якщо наступного року французький уряд скасує їх субсидування. Але і дороги назад у них немає, адже абсолютна більшість виробників запланували припинити продажі у Європі бензинових і гібридних автомобілів у 2028–2030 рр.
Влада ЄС одночасно і закликає, і буквально примушує автовиробників переходити на випуск «електричок». Зокрема, той же Volkswagen інвестує в розроблення електромобілів і зарядну інфраструктуру безпрецедентну суму в 35 млрд євро.
Однозначно інфраструктура ЄС поки не готова до настільки швидкого і однозначного відмови від автомобілів з ДВС. Одним з можливих варіантів, нехай і тимчасових, виходу з цієї патової для виробників ситуації європейські фахівці бачать в альтернативних видах палива. Мова йде про популяризацію більш екологічних синтетичного і водневого палив, які дозволять двигунам внутрішнього згоряння різко зменшити токсичність вихлопу.
Остаточно традиційні автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, зокрема гібриди, доб'є стандарт Euro-8, норми якого Європейська комісія затвердить уже наприкінці цього тижня.

VW першим з гігантів зробив ставку на E-мобільність. Фото: Volkswagen