Фото: Huawei Inside
Електромобілі Huawei Inside: китайці витратять $1 млрд на конкуренцію з Ілоном Маском
До кінця року Huawei інвестує $1 млрд в розроблення електромобілів і безпілотного транспорту.
З погляду виробництва, електромобілі є набагато простішими за автомобілі, оскільки складаються з набагато меншої кількості запчастин. Приблизно як комп'ютерні монітори, як порівняти з плазмовими телевізорами. Тому всі без винятку китайські IT-гіганти кинулися в електромобільну нішу — адже рано чи пізно продаж автомобілів потрапить під заборону. Про нюанси керованості так само не варто хвилюватися — через 10 років електромобілі за замовчуванням управлятимуться автопілотами. А в плані І тут попереду планети всієї саме IT-корпорації, котрі, як порівняти з автовиробниками, володіють колосальними напрацюваннями у сферах штучного інтелекту, хмарних обчислень, мультимедійних систем, диспетчеризації, планування маршрутів тощо. Не кажучи вже про набагато легший доступ «до вільних грошей».
Huawei Technologies із деяким запізненням, але все-таки вирішила вклинитися в цю «гонитву озброєнь», у якій уже беруть участь виробники смартфонів Xiaomi і мікросхем Foxconn, «пошуковик» Baidu, посилковий агрегатор Alibaba тощо.
«Кількість автомобілів у Китаї збільшується на 30 млн щороку, і це число зростає, — прокоментував новий інвестиційний план глава Huawei Ерік Сюй. — Навіть якщо ми не будемо виходити на закордонний ринок і зможемо заробити в середньому $1,5 тис. на кожній проданій у Китаї машині, це вже дуже великий бізнес для компанії».
До кінця року Huawei Technologies вкладе $1 млрд в розроблення електромобілів і технології автопілотування. Подібний обсяг інвестицій у напрямок «розумні автомобілі» стане одним із найбільших для компанії цього року.
«Наша технологія автопілота може долати без втручання людини понад 1000 км, — заявив пан Сюй. — Це набагато краще, ніж у Tesla».
Фото: Huawei Inside
Електромобілі Huawei: китайці витратять $1 млрд на конкуренцію з Ілоном Маском
Утім, у компанії немає іншого виходу — 2019-2020 рр. стали для неї найскладнішими за всю історію існування. Річ у звинуваченнях у загрозі нацбезпеці США з боку адміністрації Дональда Трампа і відповідних санкціях. Через заборону доступу до американських технологій китайці змушені були заморозити співпрацю з Google одразу в декількох напрямках плюс зупинити розроблення 5G-мереж і мікросхем. Але найсуттєвішим став удар по основному бізнесу Huawei — виробництву смартфонів, що значно скоротилося через брак чипів. За підрахунками засновника компанії Жень Чженфея, через потрапляння до black list його дітище у 2019-2020 рр. недорахувалося $30 млрд прибутку.
Спершу Huawei утримається від створення власного виробництва, обмежившись співпрацею зі своїми давніми партнерами по автомобільній галузі — концернами BAIC, Changan і Guangzhou.
«На початковому етапі будемо створювати безпілотні автомобілі з трьома автовиробниками, — уточнив пан Сюй. — Наша компанія розміщуватиме свій логотип на автомобілях, які використовують її технологію автономного водіння. Наприклад, як це робить Intel, що виробляє мікропроцесори для комп'ютерів».
Свої останні напрацювання Huawei покаже вже наприкінці тижня, коли відчинить двері Шанхайський автосалон. По-перше, пан Сюй презентує суббренд Huawei Inside, під яким продаватимуться як власні електромобілі концерну, так і складені партнерами на платформі Huawei. По-друге, обіцяно демонстрацію комплексного рішення, що дає змогу електромобілям долати 1000 км на одній зарядці. Містом. У режимі автопілота...