У 2024 році 25% електромобілів, проданих у ЄС, вироблятимуть в Китаї. Виробники ЄС вважають, що дешевші авто з Китаю можуть підірвати ринок авто місцевого виробництва. Про це пише Financial Times з посиланням на дослідження Transport & Environment.
Чому в ЄС стає більше електромобілів з Китаю
У 2023-му близько 19,5% акумуляторних автомобілів, що купили в ЄС, були зроблені в Китаї. Причини: зростання європейських продажів китайських брендів, таких як MG і BYD, а також те, що Tesla, яка має завод у Шанхаї, постачає автівки до ЄС. Про це свідчить дослідження Transport & Environment,
За даними T&E, у 2024-му ця частка зросте до 25,3%, оскільки китайські виробники продовжують відбирати частку ринку у європейських автобрендів на всьому континенті.

Tesla, BMW і Renault та інші західні виробники виготовляють електромобілі в Китаї та імпортують їх до Європи.
Електромобілі китайських брендів становитимуть 11% ринку авто ЄС, а до 2027-го їхня частка зросте до 20%. Частка китайських брендів, таких як BYD, уже зросла з 0,4% у 2019 році до 8% продажів у 2023-му.
ЄС може підвищити мита на китайські електромобілі
Наразі Євросоюз завершує розслідування, чи не допомогли електромобілям з Китаю місцеві субсидії обійти моделі європейського виробництва. Воно може призвести до зростання митних зборів на китайські електроавтівки.
У Renault і Stellantis кажуть, що хвиля дешевших китайських моделей підірве виробництво європейських компаній.
«25-відсоткове мито у порівнянні з 10%, яке є зараз, може залучити до €6 млрд на рік для Єврокомісії та зробить автомобілі ЄС конкурентоспроможними з електромобілями, виробленими в Китаї», – йдеться в дослідженні.
Зокрема, седани середнього розміру та позашляховики китайського виробництва – найбільші та найприбутковіші сегменти авторинку – стануть дорожчими за їхні європейські аналоги, якщо виробники перейдуть на більш високі тарифи. Це, ймовірно, стимулюватиме зростання місцевого виробництва китайськими групами.
«Мита змусять виробників автомобілів локалізувати виробництво електромобілів у Європі. Але тарифи не захищатимуть виробників старих автомобілів надовго. Китайські компанії будуватимуть заводи в Європі, і коли це станеться, наша автомобільна промисловість має бути готова», – сказала директорка виробничого напряму T&E Юлія Полісканова.
BYD будує новий завод в Угорщині
Китайська компанія BYD вже будує новий завод в Угорщині, який може розпочати виробництво електромобілів наприкінці 2025 року. Компанія заявила, що хоче стати одним із найбільших європейських брендів електромобілів до кінця десятиліття.
І багато китайських компаній вже продають електромобілі на своєму внутрішньому ринку дешевше, ніж в Європі. Провідні аналітики припускають, що вони зможуть подолати й вищі тарифи та все одно зможуть отримувати прибуток від моделей.
Зараз електромобілі китайських брендів, які продаються в Європі, на $28 дешевші, ніж електромобілі європейських брендів.

Прогноз кількості китайських електромобілів на авторинку ЄС