Facebook Pixel

Туз у їхній колоді – ціна: китайські електромобілі націлилися на ринок Європи

Китайські електромобілі націлилися на ринок Європи

Китайські електромобілі націлилися на ринок Європи

Китайські виробники електромобілів (EV), які випередили іноземних конкурентів і зайняли лідируючі позиції в рейтингах продажів у себе вдома, прибувають до Європи, де вони стикаються з новим набором проблем, пише Reuters. Стереотипи споживачів щодо китайського виробництва, вартість доставки та менш розвинений ринок електромобілів – це лише деякі з проблем, з якими доведеться зіткнутися в Європі китайським компаніям, таким як BYD, Nio та SAIC (його бренд – MG). Але вони зробили перспективний початок.

За даними консалтингового агентства Inovev, з нових електромобілів, проданих у Європі цього року, 8% було вироблено китайськими компаніями порівняно з 6% минулого року та 4% у 2021 році. Згідно з дослідженням Allianz, до 2025 року в Європі з'явиться щонайменше 11 нових масових електромобілів китайського виробництва.

Західні автовиробники стривожені: Карлос Таварес, генеральний директор концерну Stellantis, минулого місяця попередив про «вторгнення» дешевих китайських електромобілів до Європи. Європейські виробники опираються нашестю китайців власним запуском електромобілів та планами щодо скорочення виробничих витрат і цін, тому на прибульців не чекає легке життя.

Лідери продажів електромобілів у Китаї

Лідери продажів електромобілів у Китаї

Чень Шихуа, заступник генерального директора автомобільної асоціації Китаю, попередив свої компанії, що вони можуть надто розпорошуватися у своїх планах розширення.

«Нашим автовиробникам не так вже й легко виходити на світовий ринок, – сказав Шихуа. – Ми маємо звертати увагу на ризики. Наразі компанії можуть бути перевантажені, працюючи у кожному регіоні без чіткого фокусування».

На знак китайських амбіцій Світовий конгрес китайських виробників електромобілів відбудеться цього року у вересні у Мюнхені в рамках німецької автомобільної виставки IAA. Така конференція вперше проводиться за кордоном.

Туз у колоді китайських виробників — ціна. За даними дослідників Jato Dynamics, середня ціна електромобіля в Китаї в першій половині 2022 року становила менше 32 000 євро порівняно з приблизно 56 000 євро в Європі.

Китайці, ймовірно, боротимуться за те, щоб продавати автомобілі в Європі так само дешево, як удома. Але логістика, податки з продажу, імпортне мито та відповідність європейським сертифікаційним вимогам – все це збільшує витрати, зазначив Спірос Фотінос, генеральний директор європейського підрозділу китайського бренду Zeekr, що належить Geely.

MG — найбільш продаваний бренд китайського виробництва в Європі — заявив, що його головною проблемою є доставка автомобілів з Китаю до європейських дистриб'юторських центрів через завантажені порти.

Європейські уподобання споживачів, такі як великі батареї для тривалих поїздок, також можуть збільшити витрати, сказав Олександр Клозе, закордонний керівник китайського стартапу з виробництва електромобілів Aiways.

У той час, як деякі китайські бренди, такі як MG, добре відомі в Європі, іншим, таким як XPeng і Nio, необхідно завоювати довіру.

Опитування показують, що більшість потенційних покупців електромобілів у Європі не визнають китайських брендів. Нинішня ситуація нагадує багаторічну боротьбу японських та корейських автовиробників за завоювання довіри та адаптацію до європейських уподобань.

Тільки 14% з 1629 німецьких споживачів, опитаних YouGov у 2022 році, знали про BYD, другого за величиною у світі виробника електромобілів після Tesla. Ще 17% чули про преміальний бренд Nio, 10% знали про Geely Lynk & Co і 8% — про XPeng.

Опитування показало, що з 95% споживачів, знайомих з Tesla, 10% розглянуть можливість покупки такої машини як наступний автомобіль. Але серед тих, хто знає про китайські бренди, не більше 1% розглянуть можливість їхньої покупки.

Aiways заявила, що вирішила не повідомляти про своє китайське походження через побоювання, що споживачі сумніватимуться у покупці продукції китайського виробництва.

Декілька китайських автовиробників отримали п'ятизірковий рейтинг безпеки відповідно до європейських стандартів, вийшовши далеко за межі вимог законодавства. Це зроблено для того, щоб спробувати розвіяти сумніви клієнтів.

Бренд Fotinos від Zeekr заявив, що прагнутиме завоювати довіру споживачів за допомогою тест-драйвів та виставкових залів, де європейські покупці зможуть самі оцінити якість електромобілів.

Державний автовиробник GAC, третій за величиною продавець електромобілів у Китаї, відкрив дизайн-бюро в Мілані, щоб зрозуміти переваги споживачів, перш ніж переходити до продажу.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉