Китай та Індія зупинили торгівлю російською нафтою через санкції Сполучених Штатів, які призвели до збільшення витрат на її транспортування.
Про це повідомляє Reuters.
Як санкції США проти рф вплинули та торгівлю нафтою в Азії
Як зазначає агентство, торгівля російською нафтою, яку завантажували в березні, в Азії зупинилася через великий розрив цін між покупцями та продавцями в Китаї. Це сталося після того, як витрати на фрахтування танкерів, на які не вплинули санкції Вашингтона, підскочили.
10 січня 2025-го США запровадили нові санкції, які спрямовані проти ланцюга поставок нафти у рф. Це призвело до різкого зростання тарифів на танкерні вантажні перевезення, оскільки деякі покупці та порти в Китаї й Індії уникали санкційних суден.
Reuters зазначає, що пропозиції на російську нафту ESPO Blend, що експортується з тихоокеанського порту Козьміно, зросли в ціні на $3-5 за барель до ціни марки ICE Brent на основі поставки судна (DES) до Китаю.
Це сталося після того, як фрахтові ставки для танкера Aframax на маршруті різко зросли на кілька мільйонів доларів.
До санкцій Сполучених Штатів високий зимовий попит і стабільні ціни на конкуруючі марки з Ірану привели до зростання оптових премій на нафту ESPO Blend до Китаю майже на $2 за барель. Це є найвищим показником з початку повномасштабної війни, котра спровокувала знижки до $6.
Минулого тижня фінансовий директор індійської компанії Bharat Petroleum Corp Ltd розповів Reuters, що вона не отримала нових пропозицій щодо доставки нафти в березні, як це було зазвичай. Крім того, компанія очікує, що кількість вантажів, запропонованих на березень, зменшиться порівняно з січнем і груднем.
Агентство підкреслює, що Індія зазвичай отримує пропозиції щодо російської нафти в середині кожного місяця, а російська нафта становила 36% імпорту країни. Також вона складала майже п’яту частину імпорту Китаю у 2024-му.
Аналітична компанія Kpler зазначила, що останні санкції Вашингтона стосуються танкерів, які перевозять близько 42% російського морського експорту нафти. Головним чином її транспортують до Китаю. Однак судна, які потрапили в санкційний список, поступово вивантажують нафту в КНР та Індії протягом періоду звільнення від санкцій.
За словами міністра нафти Індії Панкадж Джайн, США пояснили його країні, що танкери, які завантажені російською нафтою, повинні розвантажитися до 27 лютого 2025 року відповідно до умов санкцій.
Кріс цього, платежі за нафту на борту суден, які потрапили в санкційний список, повинні бути здійснені до 12 березня.
Що відомо про санкції США проти нафтової галузі рф
Нагадаємо, 10 січня адміністрація колишнього президента США Джо Байдена запровадила широкий пакет санкцій, який спрямований проти російської нафтової галузі.
Обмеження стосуються нафтовидобувних компаній «Газпром нефть» та «Сургутнефтегаз», а також великої російської компанії «Інгосстрах». Крім того, Штати внесли до «чорного списку» 183 судна, які залучені до експорту російських енергоресурсів.
15 січня агентство Reuters повідомило, що після того оголошення нового пакету санкції проти рф щонайменше 65 нафтових танкерів кинули якір у багатьох місцях світу, зокрема й біля узбережжя Китаю та росії.
Також 15 січня Міністерство фінансів США ввело проти росії нові санкції, а також посилило уже наявні. Обмеження, зокрема, торкнулися схем, які рф та Китай використовують для полегшення транскордонних платежів за чутливі товари.