У 2024 році Китай, найбільший імпортер вугілля у світі, зменшив обсяги закупівель російського вугілля. Натомість Пекін значно збільшив імпорт з інших важливих постачальників, передусім з Австралії. Про це пише Reuters.
За даними дослідження LSEG, закупівлі Китаю у 2024 році досягли рекордних 547,2 мільйона тонн, що становить 41% від загального обсягу вугілля, яке продається у світі. Попит з боку Китаю сприяє утриманню цін на рівні, що на 50% перевищує середній показник за період 2017-2019 років, згідно з Міжнародним енергетичним агентством (МЕА). Минулого року імпорт вугілля з Індонезії, головного постачальника, зріс на 8% і досяг 236,99 мільйона тонн, хоча це зростання відставало від загального зростання імпорту на 14,4%.
Попри те, що рф залишалася другим за величиною постачальником вугілля для Китаю, саме вона стала єдиним великим виробником, чиї поставки знизилися у 2024 році. Імпорт вугілля з росії до Китаю скоротився на 7% порівняно з 2023 роком, досягнувши 93,86 мільйона тонн. Аналітики Galaxy Futures зазначають, що вугільна галузь росії стикається з високими витратами на виробництво, що ускладнюється проблемами з залізничними потужностями. Це призводить до підвищення вартості фрахту вугілля. За їхніми словами, через обмежені вантажні потужності залізниці надають перевагу транспортуванню дорожчих товарів замість вугілля.
Світові ціни на вугілля у 2024 році також знизилися порівняно з попереднім роком, що ускладнило отримання прибутку для деяких російських вугільних шахт. Поставки ще більше зменшилися через санкції, відновлення імпортних тарифів Китаєм і внутрішні експортні мита. Натомість австралійські експортери отримали значну вигоду від рекордного імпорту. Імпорт вугілля з Австралії зріс на 59% за рік, досягнувши 83,24 мільйона тонн, що перевищило рівень 2020 року.
У 2020 році Китай імпортував 77,51 мільйона тонн вугілля з Австралії, але в 2021 та 2022 роках практично не закуповував цей ресурс. У січні 2023 року Пекін скасував обмеження на австралійське вугілля на фоні покращення відносин з Канберрою, що також сприяло відновленню торгівлі ячменем і вином. Імпорт вугілля з Монголії до Китаю зріс на 19%, досягнувши 82,82 мільйона тонн завдяки покращенню інфраструктури між країнами, проте Австралія все ще випереджає Монголію, зайнявши четверте місце за обсягами постачань.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Маркетинг для нішевих транспортних стартапів: що працює і як це використав у кейсі Netpeak