У 2024 році Китай, найбільший імпортер вугілля у світі, зменшив обсяги закупівель російського вугілля. Натомість Пекін значно збільшив імпорт з інших важливих постачальників, передусім з Австралії. Про це пише Reuters.
За даними дослідження LSEG, закупівлі Китаю у 2024 році досягли рекордних 547,2 мільйона тонн, що становить 41% від загального обсягу вугілля, яке продається у світі. Попит з боку Китаю сприяє утриманню цін на рівні, що на 50% перевищує середній показник за період 2017-2019 років, згідно з Міжнародним енергетичним агентством (МЕА). Минулого року імпорт вугілля з Індонезії, головного постачальника, зріс на 8% і досяг 236,99 мільйона тонн, хоча це зростання відставало від загального зростання імпорту на 14,4%.
Попри те, що рф залишалася другим за величиною постачальником вугілля для Китаю, саме вона стала єдиним великим виробником, чиї поставки знизилися у 2024 році. Імпорт вугілля з росії до Китаю скоротився на 7% порівняно з 2023 роком, досягнувши 93,86 мільйона тонн. Аналітики Galaxy Futures зазначають, що вугільна галузь росії стикається з високими витратами на виробництво, що ускладнюється проблемами з залізничними потужностями. Це призводить до підвищення вартості фрахту вугілля. За їхніми словами, через обмежені вантажні потужності залізниці надають перевагу транспортуванню дорожчих товарів замість вугілля.
Світові ціни на вугілля у 2024 році також знизилися порівняно з попереднім роком, що ускладнило отримання прибутку для деяких російських вугільних шахт. Поставки ще більше зменшилися через санкції, відновлення імпортних тарифів Китаєм і внутрішні експортні мита. Натомість австралійські експортери отримали значну вигоду від рекордного імпорту. Імпорт вугілля з Австралії зріс на 59% за рік, досягнувши 83,24 мільйона тонн, що перевищило рівень 2020 року.
У 2020 році Китай імпортував 77,51 мільйона тонн вугілля з Австралії, але в 2021 та 2022 роках практично не закуповував цей ресурс. У січні 2023 року Пекін скасував обмеження на австралійське вугілля на фоні покращення відносин з Канберрою, що також сприяло відновленню торгівлі ячменем і вином. Імпорт вугілля з Монголії до Китаю зріс на 19%, досягнувши 82,82 мільйона тонн завдяки покращенню інфраструктури між країнами, проте Австралія все ще випереджає Монголію, зайнявши четверте місце за обсягами постачань.