Фактична відсутність фахівців на «Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві» (ХДАВП, колишній ХАЗ) є найбільшою проблемою, на даний момент підприємство втратило здатність будувати літаки.
Про це заявив генеральний директор підприємства Олександр Кривоконь в ефірі телеканалу Simon.
«Інші керівники, які говорили, що ми можемо щось будувати... Не можемо ми нічого будувати сьогодні. У нас немає сьогодні тих людей, тієї кількості і тієї кваліфікації людей, які зможуть сьогодні будувати літаки», — сказав він.
Зараз ХАЗі офіційно працюють 1580 чоловік, однак більше тисячі з них вже давно не з'являються на заводі. Реально працює близько сотні фахівців.
«У лютому 2017 року на заводі працювало близько 2450 чоловік... <ще> раніше шість тисяч працювало», — уточнив Кривоконь.
Середній вік працівника на підприємстві — 60 років.
«Зараз ми виводимо близько 400 осіб працюють на заводі. Це люди різного віку. Це обслуговуючий персонал, охорона, працівники житлово-комунальної сфери і близько ста виробничників, які працюють над завданням», — повідомив Олександр Кривоконь.
Офіційно підприємство працює чотири години на тиждень. Оскільки завод знаходиться на просте, то інші працівники — понад тисячу осіб сьогодні також знаходяться на просте, тобто, зі збереженням 2/3 заробітної плати.
«За документами ми розуміємо, що 1600. А є ті 1600 чи ні? Керівники цехів не знають своїх людей, вже і забули. І люди вже забули дорогу до заводу. Тому сьогодні це завдання — треба розібратися, які люди, скільки у нас їх є, які можуть вийти, які вже ніколи не вийдуть», — сказав Олександр Кривоконь.
Зараз у виробничій сфері підприємства задіяно близько 100 чоловік. Ці люди не займаються будівництвом літаків, вони задіяні в технічному обслуговуванні літаків, виробництвом запасних частин і в програмі по вертольотах з «Мотор Січ». А також різними замовленнями, які не стосуються авіабудування з виробництва різних деталей.
На даний момент на підприємстві сформувалася заборгованість в обсязі 3,9 млрд грн перед усіма контрагентами.
Олександр Кривоконь вважає, що створення індустріального парку на території харківського авіапідприємства було б правильним рішенням. Створення індустріального парку забезпечить створення 5-7 тис. робочих місць. В іншому випадку територію заводу, а це 267 га, можуть пустити під забудову.
Законопроект про приватизацію ХАЗ напрацьовується представниками підкомітету ВРУ з питань оборонної промисловості і технічної модернізації. Він передбачає, що в разі приватизації ХАЗу близько 25% акцій залишаться у держави, а завод збереже свій профіль авіабудівного підприємства. Однак в разі прийняття цього закону, існує ймовірність «розпилу» і забудови території заводу.