Дослідницька компанія Gradus Research виділила 12 ключових тенденцій в українському суспільстві та бізнесі за результатами 2023 року.
За словами засновниці фірми та соціологині Євгенії Близнюк, українці швидко адаптувалися до нових реалій навіть попри втому від війни. Проте вона зауважила, що цьогоріч соціальна динаміка може змінитися.
Соціальні тренди в Україні 2023 року
- Оптимізм щодо майбутнього, альтруїзм та свободолюбство — попри війну, більшість українців сподіваються на покращення та демонструють готовність допомагати один одному, а свобода залишається найвищою цінністю.
- Висока довіра до ЗСУ та суспільства — майже три чверті українців довіряють армії, що сприяє консолідації суспільства.
- Запит на справедливість — громадяни вимагають як покарання ворога, так і подолання корупції всередині країни.
- Зростання волонтерства — вдвічі збільшилася кількість людей, залучених до допомоги армії та нужденним.
- Цифровізація — тривалість перебування українців в інтернеті, популярність онлайн-шопінгу та відеоконтенту зросли.
- Висока задоволеність сімейним життям — через війну навантаження на жінок зросло, однак українці почали більше цінувати своїх партнерів.
Тренди українського бізнесу у 2023 році
- Відданість Україні — компанії демонструють готовність залишатися та працювати в країні.
- Короткострокове планування — через невизначеність бізнес здебільшого планує свою діяльність на один рік вперед або менше.
- Активна соціальна підтримка — компанії активніше допомагають армії, розвитку громад та розв'язанню соціальних проблем.
- Згуртованість керівників та власників — покращилася ефективність їхньої взаємодії та комунікації.
- Трансформація бізнес-моделей — значно зросла частка компаній, які зазнали змін, аби вижити.
Нагадаємо, у листопаді експерти висвітлили тенденції маркетингових комунікацій за 2023 рік.
