Facebook Pixel

Як компанія Gradus Research змогла вийти на західний ринок під час війни

СЕО дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк упевнена, що релокацію українського бізнесу за кордон, насамперед, у ЄС, не варто сприймати як трагедію. На її думку, хоч як це не парадоксально, але війна відкрила для багатьох підприємців унікальну можливість перевірити свої сили на Заході, зберігши при цьому український ринок. Тож після перемоги багато бізнесів зможуть працювати як в Україні, так і за кордоном, що позитивно вплине на їхній розвиток та загалом на українську економіку.

Оптимізм Близнюк базується не лише на теорії та результатах досліджень її компанії. Вона й сама так робить, адже змогла вийти на західний ринок під час війни.

Gradus Research створив технологію, яка дозволяє оперативно проводити дослідження. Система експрес-опитування виглядає так. Замовник хоче отримати відповідь на своє запитання або перевірити певну гіпотезу. Спеціалісти компанії розробляють анкету і через свій застосунок пропонують заповнити її користувачам програми — перевіреним респондентам. Потім протягом максимум двох діб результати обробляють, і замовник отримує відповіді на свої запитання та висновки експертів компанії.

Зараз Україна перебуває у фокусі уваги багатьох західних країн, тому компанії вдалося зацікавити своїми послугами спочатку державні інституції ЄС, а згодом і приватних замовників. Євгенія Близнюк розповіла The Page, як їй це вдалося.

Диджитальному бізнесу легше адаптуватися на нових ринках

Ви ще до початку повномасштабного вторгнення планували вийти на західний ринок, і вам це вдалося під час війни. Як ви це зробили і чому саме тепер?

Gradus — це продукт абсолютно кризовий, бо ми стартували наприкінці 2019 року і відразу потрапили у ковідні карантини. Ми змогли використати це для підсилення компанії та власне для старту, бо наші диджитальні підходи для опитувань тоді склалися так, що ми мали високий попит серед клієнтів: ринки змінювались, а доступу до даних було мало.

QuoteЗараз під час війни ми теж отримали такий допінг, додатковий імпульс для пришвидшення розвитку.

По-перше, ми проводимо велику кількість досліджень для європейських клієнтів щодо українських мігрантів, які опинилися за кордоном. Ми досліджуємо, як вони розподіляються за країнами, чого їм вистачає, чого ні, та, головне, які їхні наміри подальшої міграції: хочуть повертатися, бажають їхати далі або залишатися у тій країні, в якій вони зараз.

Тобто для країн ЄС це суперважливо, аби розраховувати свої сили, щоб дати підтримку тій кількості мігрантів, які у них опинилися.

СЕО Gradus Research Євгенія Близнюк

СЕО Gradus Research Євгенія Близнюк

Звісно, ми також знайомимося з клієнтами на західних ринках, які вже починають проводити з нами опитування щодо своїх цільових аудиторій, щодо своїх країн. Диджитальний бізнес значно легше адаптувати до нових ринків, і це теж наша велика перевага.

Що конкретно ви зробили, аби залучити нових замовників?

Знайомилися. Це стратегія продажів, я не думаю, що доречно про неї розповідати. Проте це великий обсяг роботи, яка тривала від травня 2022 року.

Виходом Gradus на західний ринок опікується окрема команда

Як зараз працює ваша команда, чи була вона релокована?

По-різному. Частина команди опинилася у країнах Європи, значна частина лишається у Києві. Я переміщаюся між Європою і Києвом, бо бізнес і там, і там.

Чи відрізняються завдання цих двох частин команди?

Звичайно. В Україні ми маємо вже зрілий бізнес, бо ринок про нас добре знає, ми співпрацюємо з багатьма компаніями і державними інституціями, тобто ми вже пройшли етап виходу на ринок. Для європейських країн ми є новим продуктом.

QuoteЗараз проходимо те, що проходили два роки тому в Україні.

Коли ринку спочатку потрібно познайомитися з нашими сервісами й зрозуміти, що це надійний збір даних, зрозуміти, як ми працюємо. Триває інформаційна кампанія зі знайомства з ринками.

Як ви координуєте роботу цих двох частин?

Фактично виходом на європейський ринок опікуються додаткові люди. Це окрема команда.

Де особисто вам легше перебувати — за кордоном чи в Україні?

В Україні, звичайно, попри всі обставини, що склалися у Києві. Це абсолютно своя територія з побудованим нетворком, зі зв’язками, зі зрозумілими правилами гри. Тут ти зчитуєшся як свій елемент системи. А на західних ринках треба інтегруватися, на це витрачаєш багато часу та зусиль. Але це просто різні контексти: і там і там дуже цікаво.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉