Лише 18% українців можуть можуть собі дозволити купувати дорожчі бренди. Про це свідчить дослідження споживчої поведінки українців, що провела компанія Gradus Research.

Зниження доходів українців під час війни
Згідно з даними дослідження, 78% українців заявили про зниження доходів, а 37% населення залишаються непрацевлаштованими. 64% людей купують дешевші бренди й лише 18% українців можуть купувати більш дорогі.
Водночас 76% планують купівлю завчасно й лише 15% громадян приймають рішення про купівлю товару безпосередньо в точці продажу, тобто купують його спонтанно.
Бренди мають значення
Понад половина українців, а саме 54%, звертають особливу увагу на бренд. 55% тих, хто й далі купує знайомі бренди, роблять це через позитивний досвід придбання товарів саме цих брендів.
Третина населення (33%) стверджує, що після початку повномасштабної війни росії проти України бренд товару не має для них жодного значення.
Найчастіше брендовану продукцію купують у супермаркетах і магазинах. І лише 16% здійснюють такі покупки на ринку. 48% українців купують речі у своїх улюблених точках продажу, інші 41% обирають для здійснення покупок зручні варіанти дорогою, не прив’язуючись до звичного місця.
Попит на українські бренди стабільно зростає
Підтримка українських виробників є важливим чинником вибору для більшості українців ще з початку повномасштабної війни росії проти України. Наразі 69% опитаних українців заявляють, що свідомо обирають продукцію українських брендів.
А 56% тих, хто почав купувати нові бренди під час війни, роблять це, аби підтримати українських виробників.
«Аналізуючи ключові зміни в поведінці українських споживачів, чітко проглядається свідомий намір громадян підтримати країну та економіку, обравши товари локальних брендів. І навіть необхідність заощаджувати не зупиняє їх перед купівлею улюблених товарів у звичних місцях продажу, ще раз доводячи, що бренд зараз важливий як ніколи — навіть важливіший, ніж був до війни. Люди планують покупки, тому важливо потрапляли до їхнього плану/списку й не розраховувати на спонтанне рішення біля полиці», — коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research.