Фото: скріншот відео «Укравтодору»
Дорожня галузь України до 2023 року повністю перейде на європейські стандарти і принципи. Про це сказав глава Державного агентства автомобільних доріг («Укравтодор») Олександр Кубраков під час презентації трирічного плану трансформації агентства, повідомило агентство «Інтерфакс-Україна».
Інституційні реформи розпочнуться з державного дорожнього науково-дослідного інституту «ДерждорНДІ», який відповідатиме за впровадження реформ за підтримки ЄБРР та «Укравтодору».
«Запроваджуючи зміни на рівні інститутів, ми забезпечуємо їхню незворотність. Наш ключовий партнер на цьому шляху — ЄБРР, тому що в рамках підписаної в минулому році кредитної угоди ми не тільки будуємо дороги, а й впроваджуємо чотири системні реформи», — сказав Кубраков.
За його словами, комплекс заходів, які планується впровадити, можна розділити на кілька напрямків.
Перше — запобігання корупційних ризиків на всіх рівнях. Переклад всієї документації в електронний формат. Планується створювати методологію закупівель для різних видів робіт, триває розробка реєстру асфальтобетонних заводів і калькулятора щодо урахування особистих якостей підрядника. Останні проєкти реалізуються за підтримки проєкту TAPAS, що фінансується урядом США.
Друге — управління якістю доріг. «Укравтодор» уже оновив підхід до моніторингу доріг, а в 2021 році продовжиться збір інструментальних даних про їхній експлуатаційний стан. До 2022 року планується повністю автоматизувати процес пріоритезації дорожніх робіт через систему HDM-4, яку використовують 134 уряди по всьому світу.
На найбільших дорожніх проєктах планується застосувати міжнародно визнані форми договорів. Це означає, що система ціноутворення, арбітраж та інші системні речі будуть приведені до стандартів ЄС.
Додатково. «Укравтодор» і компанія «Автомагістраль-Південь» підписали Меморандум про підготовку пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства в рамках проєкту будівництва та експлуатації автомобільної дороги за маршрутом Краковець — Броди — Рівне (за винятком ділянки Північного обходу Львова). Компанія за свій рахунок здійснить підготовку пропозиції. Зокрема, йдеться про розробку техніко-економічного обгрунтування реалізації проєкту.