Адміністрація морських портів України вирішила позбутися танкера Delfi, який затонув у листопаді 2019 року біля пляжу в Одесі. Як розповів в.о. очільника АМПУ Олександр Голодницький, корпус судна продадуть на брухт.
«Рішення суду першої інстанції врешті-решт виявилось останнім, оскільки була порушена процедура апеляції. Тому рішення про те, що судно Delfi – державна власність, набрало чинності. Ми зараз подаємо проєкт розпорядження, щоб зафіксувати, що судно у сфері керування Міністерства інфраструктури. А далі або ДП «МТП «Чорноморськ», або АМПУ займатимуться подальшим продажем корпусу, скоріш за все, на злам», – вказав він в коментарі виданню «Радіо Свобода».
Вторговані кошти Адміністрація морпортів залишиться собі в якості відшкодування збитків. Суд постановив, що власник танкера – британська компанія Mister Drake PC – зобов’язаний сплатити АМПУ майже 2,7 млн грн за проведення аварійно рятувальних робіт та ще $16 тис. – за витік небезпечних для довкілля речовин із судна, серед яких і нафта. Голодницький наголосив, що не певен, що Mister Drake PC виконуватиме судове рішення.
Контекст. Нагадаємо: у листопаді 2019 року танкер Delfi через шторм винесло з акваторії порту «Південний» до Одеси. Судно сіло на мілину поблизу міського пляжу «Дельфін».
Протягом 8 місяців судновласник неодноразово намагався підняти судно, але всі спроби виявилися невдалими. Аварія танкера призвела до значного забруднення моря через розлив нафти — на місці аварії зафіксували вміст нафтопродуктів, що перевищує норму в 53 рази. Проблему було визнано надзвичайною ситуацією місцевого рівня.
Право на організацію підняття Delfi 21 липня 2020 року перейшло до АМПУ, і 10 серпня було підписано тристоронній договір між АМПУ та компаніями «Краншип» і «Бруклін-Київ» щодо забезпечення робіт з підйому танкера.
26 серпня Delfi підняли на рівний кіль.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також