Світові бренди Louis Vuitton, Balenciaga, Gucci, Adidas та Nike захоплюють віртуальний простір, пропонують цифрові продукти та впроваджують власні гейміфіковані світи. Все це є складовими метавсесвіту — напряму, що швидко зростає та залучає різні галузі бізнесу від ритейлу до освіти. У 2024 році очікується, що вартість глобального метавсесвіту сягне майже $82 млрд. Speka розповідає, з чого складається цей новий ринок, кому він цікавий та які його сегменти найбільш перспективні.
Як засвоюють метавсесвіт Nike, Adidas та Reebok
Про інтерес бізнесів до метавсесвіту заговорили у 2021 році. Тоді Nike створив Nikeland — віртуальний світ у грі Roblox із магазином скінів, стадіоном для ігор та копією справжньої штаб-квартири компанії. Баскетболист Леброн Джеймс навіть проводив там майстер-класи для спільноти, яка вже зросла до понад 21 млн користувачів.
Наступного року Nike купив студію цифрового дизайну, яка розробила для спортивного гіганта колекцію з 20 тис. NFT-кросівок Cryptokicks з функцією автоматичного шнурування та кастомним різноколірним підсвічуванням. Цифрове взуття було розпродано у рекордні терміни.
Як виглядають NFT-кросівки Cryptokicks від Nike
Наприкінці 2023 року Nike запустив Swoosh — платформу для продажу та обміну фірмового NFT-одягу. Власну серію спортивного NFT-взуття запропонували й в Adidas.
Нещодавно Reebok оголосив про нове слово у цифровій моді, яке він скаже у власному метавсесвіті Reebok Impact.
Як висока мода підкорює цифрові всесвіти
Louis Vuitton був одним з піонерів у метавсесвітах. Ще у 2019 році модний дім запустив власну блокчейн-технологію Aura, що допомагала перевіряти справжність фірмових ювелірних виробів. Серед останніх експериментів Louis Vuitton — випуск нової серії NFT під назвою Mystery Box у 2023 році. Ця колекція представляє оцифровані валізи Louis Vuitton, кожна з яких має еквівалент у реальному світі. Метою цієї колекції є увічнення іконічних аксесуарів у цифровому вимірі.
Протягом останніх років майже кожен відомий бренд високої моди представив принаймні одну колекцію NFT та взяв участь у наповненні віртуальних світів. Так, останнім часом колекції від Gucci,Tiffany та Burberry з’являлися у Roblox або Decentraland. Найбільш активними вони були у 2021 році, коли спостерігався бум цікавості до NFT-ринку.
Крім того, вже традиційними стали тижні моди у метавсесвіті Decentraland. Свої цифрові колекції там презентують зокрема Dolce&Gabbana, Tommy Hilfiger, Prada.
Одними з перших в Україні почали розробляти та продавати цифровий одяг засновниці стартапу DressX.
5 переваг віртуальної реальності для відомих брендів
Світові компанії не розкривають свої витрати на віртуальні продукти, що були перелічені вище. Малоймовірно, що такі вкладення зараз можуть окупитися. То для чого компанії долучаються до створення нового виміру?
- Наявність віртуальних продуктів підсвічують бренд як впізнаваний для прогресивної аудиторії. Релізи NFT привертають увагу спільноти.
- Оригінальність. Технологія блокчейн виключає підробку цифрових об’єктів, що позитивно впливає на репутацію бренду.
- Додаткова цінність. Твори NFT вважаються різновидом сучасного мистецтва, які не може змінити час, на відміну від реальних шедеврів кутюр’є з тканини та інших матеріалів.
- Присутність брендів у метавсесвітах сприяє пошуку нових перспективних клієнтів — молодих, прогресивних та платоспроможних.
- Віртуальні продукти не шкодять навколишньому середовищу і їх виробництво коштує суттєво менше, ніж випуск реальних товарів.
Яка перспектива розвитку ринку віртуальних товарів
Очікується, що найбільш перспективними напрямами будуть онлайн-ритейл та відеоігри. Освітні послуги та створення робочого простору, які на старті ідеї метавсесвіту були ключовими, відійшли на другорядні позиції.
Гравці ринку прогнозують, що у 2024 році вартість глобального метавсесвіту сягне майже $82 млрд.