
Топ-10 українських стартапів у 2021 році: список. Фото: hunsplash / @ headwayio
Успіх українських стартаперів відображений в отриманих інвестиціях, відборах до акселераторів і міжнародному визнанні. У 2021 році багато українських стартапів досягли успіху. Ми зібрали найцікавіші з них. Тут і освіта, і бізнес, і штучний інтелект, і різні пристрої, і навіть віртуальні об’єкти.
Esper Bionics

Біонічні протези Esper Bionics. Фото: скриншот із сайту компанії
Основний продукт стартапу Esper Bionics – біонічні протези. Автори створили Esper Bionics як компанію з виробництва біонічної руки, яка необхідна людям після ампутації. Головна відмінність протезу від Esper Bionics – його інтуїтивна технологія управління.
У компанії не приховують, що наразі основний ринок збуту її продукції – це США, але надалі компанія планує працювати й із країнами Європи.
У майбутньому Esper Bionics готується розробляти й інші проєкти, які так чи інакше будуть пов’язані з ортопедією. Їхній нинішній продукт у Esper Bionics загалом вважають лише першим етапом, своєрідним фундаментом для майбутніх напрацювань. Ще одна, глобальніша мета компанії – розроблення імплантів-сенсорів, які зможуть працювати як інструменти для отримання медичних показників і навіть попереджати про хвороби.
Зараз команда працює в Україні, проте фірма зареєстрована в США і планує перенести туди деякі бізнес-операції.
DressX
Стартап DressX займається створенням цифрового одягу. Він почав працювати у 2020 році в США, проте створили його дві українки — Дарина Шаповалова та Наталя Моденова. Уже у 2021 році стартап отримав двомільйонні інвестиції, а ближче до кінця року стало відомо, що DressX разом із компанією Google розробили першу колекцію віртуального одягу Pixel 6 Material. Для створення ескізів використовувався смартфон Google Pixel 6 із його просунутою функцією редагування фото Magic Eraser.
Головна відмінність продукту DressX полягає в тому, що він є лише у віртуальному втіленні і в нього немає фізичних аналогів. Отримати цифровий одяг можна, завантаживши своє фото на сайт проєкту. Після цього дизайнери компанії проаналізують знімок і виконають бажаний предмет одягу, подбавши про те, щоб він личив клієнту. Готовий виріб можна отримати впродовж 1 — 2 днів.
У компанії впевнені, що їхня продукція матиме попит у сучасному світі онлайн-роботи та дистанційного навчання, а купуватимуть її люди, які захочуть мати гарний вигляд під час віртуальних зустрічей.
Delfast

Електровелосипеди Delfast. Фото: скриншот із сайту компанії
Стартап Delfast було створено ще 2014 року, і спочатку він працював як сервіс екологічної доставки. З 2017 року команда намагається сама створювати власні електровелосипеди. Наприкінці грудня 2020 року компанія продала свій кур’єрський бізнес і зосередилася винятково на створенні електробайків.
У неї вже є певні успіхи в цьому напрямку. До прикладу, їй вдалося створити електровелосипед із запасом ходу 320 км. Це означає, що людина може проїхати таку відстань на велосипеді Delfast без підзарядки та використання педалей. Цей рекорд зафіксовано в Книзі рекордів Гіннеса.
На початку березня 2021 року Delfast вдалося зібрати на платформі Fundable понад $3,4 млн від інвесторів за початкової мети $3 млн.
Зараз Delfast розробляє електровелосипеди для сервісів доставки, зокрема для B2B-ринку, а також позиціює свій продукт як екологічну альтернативу особистому транспорту. Наразі на електробайках Delfast їздять жителі 40 країн світу.
Awesomic
Автори проєкту Awesomic ще називають його «Uber для дизайнерів», а на головній його сторінці написано «Дизайн-платформа №1 для вашого бізнесу». Користувачі можуть реєструватися на сайті, формулювати завдання. На їхнє виконання платформа бере 24 години. Стартап працює на основі підписки – доступ до графічних дизайнерів обійдеться замовнику в $995, до продуктів — у $1495.
Останні два роки були дуже успішними для компанії. У серпні 2020 року стартап отримав інвестиції від європейських інвесторів, влітку 2021 року компанія пройшла літню акселераційну програму в Y Combinator і отримала інвестиції в розмірі $125 тис. Справжнім подарунком для Awesomic до завершення року стала сума $2 млн інвестицій, яка не лише підтверджує успішність бізнес-моделі та перспективність ідеї проєкту, але й заслужено вносить Awesomic до переліку українських стартапів, за якими варто спостерігати.
Carsifi

Бездротові Android-адаптери для автомобіля Carsifi. Фото: скриншот із сайту компанії
Завершення року стало успішним і для стартапу Carsifi. Компанія, що виробляє бездротові Android-адаптери для автомобіля, зібрала на краудфандингових платформах Kickstarter та Indiegogo понад $650 тис. І це за умови, що початкова мета збору коштів становила лише $10 тис. Така занизька початкова ціна була стратегією, спрямованою саме на залучення уваги до компанії як такої, що одразу отримала бажану суму на Kickstarter. Завдяки цьому проєкт дістав велику медійну підтримку.
Продукт Carsifi – це адаптер, який дає змогу під'єднати смартфон до автомобільної системи Android Auto без будь-яких кабелів. До того ж це можна зробити незалежно від того, чи є в автомобілі Wi-Fi чи Bluetooth. Адаптер підключається за допомогою USB-кабелю до Android Auto, а потім Carsifi через Bluetooth підключається до смартфона користувача. Автомобіль сприймає адаптер як Android-пристрій і починає передавати через нього дані, які отримує Android-смартфон.
Vymex
Створена у 2019 році компанія Vymex отримала мільйонні інвестиції в грудні 2021 року. Цікаво, що це відбулося ще до запуску повноцінної версії головного продукту компанії для публічного доступу, запланованого на початок 2022 року. Наразі є закрита бета-версія, але всі охочі можуть записатися на її тестування. Головний продукт Vymex – не такий яскравий, як, наприклад, гаджет від Carsifi, і не такий незвичний, як одяг від DressX, проте компанія створює надзвичайно корисний застосунок для малого та середнього бізнесу, який допоможе заощаджувати ресурси та кошти. Продукт Vymex – це універсальна сучасна система управління ресурсами.
Додаткові переваги Vymex – наявність усієї інформації про бізнес і процеси в зручному вигляді, що дає можливість дуже швидко ввести новачків у курс справи. Окрім того, модульна структура Vymex допомагає під час масштабування та зростання бізнесу.
Let’s Enhance
Розробник платформи для оброблення зображень за допомогою нейромереж у другій половині року також отримав інвестиції в розмірі $3 млн. Команда планує витратити кошти на покращення їхньої автоматизованої платформи Claid для оброблення зображень, а також вкластися в залучення нових працівників і модерацію контенту.
Основний продукт Let's Enhance – платформа Claid – працює на 90% краще за класичні графічні редактори. Завдяки доступу через інструмент API користувачі можуть вказати необхідні параметри майбутнього зображення, і відповідно до них система відредагує це зображення. Водночас Let's Enhance дасть змогу або покращити якість зображення, або принаймні не втратити цей показник.
SOC Prime

Стартап SOC Prime. Фото: скриншот із сайту компанії
$11 млн інвестицій – саме така сума, отримана стартапом SOC Prime, робить його одним із лідерів залучення інвестицій у 2021 році. І це попри те, що команда працює з 2015 року.
Проєкт називає себе «Spotify для кіберзагроз». Його продукт – інструмент, який дає можливість запобігти кібератакам і керувати інформаційною безпекою компанії. Бізнеси платять дослідникам безпеки – учасникам спільноти SOC Prime, коли використовують їхній контент для боротьби з кібератаками.
З огляду на збільшення кількості кібератак, а також значення кібербезпеки в усіх сферах життя, що дедалі зростає, можна очікувати, що подальший розвиток SOC Prime – це лише питання часу.
Mate Academy
Проєкт у сфері онлайн-освіти Mate Academy у 2021 році отримав інвестиції в розмірі $1,9 млн. Цікаво, що ці кошти компанія планує використовувати для експансії на ринки США та Польщі.
Mate Academy – це платформа для онлайн-освіти, яка допомагає опанувати сучасні ІТ-спеціальності. Студенти можуть навчатися впродовж 4 місяців, а платою за навчання стане відсоток їхньої майбутньої зарплати. Після працевлаштування слухачі Mate Academy муситимуть сплачувати 17% своєї зарплати впродовж двох років.

Курси Mate Academy. Фото: скриншот із сайту компанії
Ця незвична бізнес-модель виявилась успішною. Принаймні в компанії стверджують, що після перших посівних інвестицій у 2019 році виручка Mate Academy зросла у 20 разів, а у 2021 році компанія змогла працевлаштувати понад 1300 випускників.
Poster

Інформаційна система для управління кафе та точками продажу Poster. Фото: скриншот із сайту компанії
Проєкт, що існує з 2013 року, створює інформаційну систему для автоматизації управління кафе й точками продажу. Універсальний продукт, розроблений Poster, може працювати на iOS, Android, Windows та macOS. За допомогою цього рішення власники закладів можуть повністю управляти роботою закладу. Продукт легко масштабується й може працювати як із невеликим бізнесом на кшталт кіоску чи точки продажу вуличної їжі, так і успішно управляти мережею закладів.
Замовники сплачують за місяць користування системою, а оплата залежить від кількості точок продажу, планшетів, на яких встановлено застосунок, та інших важливих речей.
За 7 років існування продукт від Poster став другим на європейському ринку, а загалом рішеннями від Poster користуються заклади в понад 100 країнах світу. За 2019 рік оборот закладів, підключених до системи, перевищив $1 млрд.
До нашого огляду, звісно, увійшли не всі українські стартапи 2021 року, що заслуговують на увагу. Можна ще згадати, до прикладу, Carbominer – виробника пристрою для отримання вуглецю з повітря, систему управління ресторанами ORTY, розробника екологічних предметів повсякденного вжитку Effa чи сервіс автоматизації документообігу airSlate. Попри пандемію, об’єктивні складнощі та інституційні перепони український ринок стартапів дарує світові багато цікавих і перспективних проєктів.