Facebook Pixel

Освіта онлайн: п’ять корисних інструментів для викладачів

Марія Бондаренко
Менеджерка по залученню талантів і інновацій, JTI Україна

Карантин освіжив ринок освітніх технологій, але для багатьох новий формат роботи став випробуванням.

Після тимчасової розгубленості і бізнесу, і університетам довелося прийняти цей виклик і швидко адаптуватися до нових реалій.

Одним із піонерів наших карантинних проектів став Teach Me Online — онлайн-проєкт для викладачів, у рамках якого ми провели серію вебінарів, які допоможуть в роботі зі студентами.

Як же зробити онлайн-навчання якісним і повноцінним? Чого ми вчили викладачів?


  • Сервіси для проведення онлайн-занять

Починали ми з основ: як користуватися програмами для онлайн-конференцій Zoom, Google Meet і Microsoft Teams. Завдяки цим програмам можна проводити групові дзвінки, вебсемінари та конференції.

Під час спілкування є можливість обмінюватися файлами, демонструвати екран і записувати розмови в декількох форматах. Коли почався карантин, усі наші 400 офісних співробітників успішно перейшли на режим роботи з дому, а Microsoft Teams став нашим основним інструментом роботи.

Тому ми із задоволенням ділилися досвідом і пояснювали, що так само легко і просто можна організувати навчальний процес.

  • Соціальні мережі як інструмент навчання

Якщо раніше для пошуку інформації ми йшли в бібліотеки, то зараз для цього студенти користуються всілякими онлайн-ресурсами. А соціальні мережі — один із них.

Чому б не використати їх для навчання? Адже Telegram дуже зручний для створення загальних груп і каналів для публікації навчальних матеріалів, у Facebook зручно управляти закритими групами, анонсувати лекції і створювати заходи.

А Instagram дозволяє створювати візуально красивий профіль з корисними та цікавими фактами на теми лекцій.

  • Оцінка через інтерактивні опитувальники

Контроль і оцінка успішності — ще один важливий етап навчання. Але коли традиційні способи оцінки недоступні, як зрозуміти, що студент засвоїв матеріал?

З цим легко і просто впораються онлайн-опитувальники: Class Marker, Opinion Stage, Google Forms. Ці інструменти дозволяють відстежити процес навчання, зробити його більш інтерактивним і налагодити комунікацію між студентом і викладачем.

  • Сервіси для створення презентацій

Проблема в тому, що привернути увагу, зацікавити і переконати онлайн-аудиторію презентацією стає все складніше. Щоб «зачепити» слухачів, ми рекомендуємо використовувати не тільки класичний PowerPoint, а й такі сервіси як Canva і Prezi.

Будь-яку презентацію також прикрасять схеми, шаблони, іконки — все це доступно безкоштовно на просторах інтернету. Вибирайте онлайн-інструмент, який відповідає вашим потребам і створюйте освітні шедеври.

  • Методи групової роботи

Як утримати увагу аудиторії під час онлайн-лекцій і вебінарів — стало темою одного з наших вебінарів. Усі ми відволікаємося під час таких заходів, тому важливо знати, як справлятися спікерам із цією проблемою.

Існують різноманітні методи групової роботи, основна мета яких тримати аудиторію в фокусі. Перший метод — це панельна дискусія. На дискусії ви залучаєте велику кількість учасників, де кожен демонструє своє розуміння теми, вчиться аргументувати свою позицію і слухати інших.

Друга техніка навчання — кейс-метод — ефективна для практичних занять. Розбирати кейс можна як індивідуально, так і в групі. Учасники працюють із реальною проблемою і набувають ті навички та завдання, які їм знадобляться в роботі і повсякденному житті.


Перехід навчання на всіх рівнях у формат онлайн — необоротна зміна, яка частково залишиться і після карантину. Викладачі навчають студентів, які завтра стануть нашими співробітниками. Тому для нас дуже важливо, щоб у студентів були не тільки теоретичні знання, а й практичні навички.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора