Delfast – це той український стартап, який зміг. Почавши у 2014 році із сервісу доставки, компанія досить швидко переорієнтувалася на конструктора та виробника електровелосипедів. Ось уже п'ять років Delfast продає свої «електрички» у більш ніж 40 країнах світу. До того ж окрім компаній з доставки та каршерингу клієнтом Delfast стала мексиканська поліція.

Спеціалізація Delfast – електровелосипеди для доставки. Фото: Delfast
Зрозуміло, наступним кроком компанії, що стрімко розвивається, стало проєктування мотоцикла: з велосипедів починали всі гранди мотопрому. Спеціально для цього проєкту кияни влітку викупили права на бренд Dnepr, що належав Київському мотоциклетному заводу, який спочив у бозі у 2012 році. Тепер на місці КМЗ, що понад пів століття випускав важкі мотоцикли з візками, де-не-де руїни, де-не-де багатоповерхівки плюс інноваційний парк UNIT.City, одним із резидентів якого і є Delfast.
Рекордні заїзди
Чотири роки тому електровелосипед Delfast встановив світовий рекорд у дальності пробігу на одному заряді. У присутності представників Книги рекордів Гіннесса він проїхав овалом київського велотреку 367 км за 16,5 години.
Ще одним кроком Delfast на шляху до власного мотоцикла стало співробітництво з «людиною-орекстром» Сергієм Маліком. Президент КМАМК, організатор змагань, гонщик, волонтер, мандрівник, він кілька років будував мотоцикли для рекордних заїздів у межах Bonneville Speed Week якраз на базі «дніпрів». Спільними зусиллями вони збудували прототип Delfast-Dnepr Electric, який у серпні розігнався до 172 км/год по дну висохлого соляного озера Бонневілль (США). І встановив-таки світовий рекорд у класі електричних мотоциклів A-Ω 784.
І ось тепер з'явилися перші технічні дані про електробайк. Як видно з рендерів, він майже позбавлений «одягу», тобто маємо класичний «нейкед». Хоча самі конструктори називають його стріт-родом. «Взуття» в нього теж різновелике: 120/70-17 спереду та 160/60-17 іззаду.

Проєкт електроцикла Delfast-Dnepr. Рендер: Delfast
«Ми розробили Dnepr екологічним, стильним, легким та швидким, — зазначив голова компанії Delfast Данило Тонкопій. — Віримо, що доробок легендарної української мотоінженерії в поєднанні із сучасними технологіями та комплектованням знову прославлять байк на весь світ».
Фактично «Дніпро» побудовано навколо тягової батареї як найбільшого та найважчого елемента конструкції. Акумулятор «обіймає» рама, виготовлена з алюмінієвого сплаву та іржостійкої сталі. Під ним – власне електродвигун, над ним – силова електроніка.
За розрахунками конструкторів, електроцикл має проходити квотер (1/4 милі) за 11,5 секунди. Максимальна швидкість із міркувань економії заряду обмежена на позначці 102 милі/год. Не дивуйтеся відсутності звичної метричної системи: основним ринком збуту електроцикла буде США.

Проєкт електроцикла Delfast-Dnepr. Рендер: Delfast
Дивно інше – те, що конструктори називають свій naked «переосмисленням радянського мотоцикла «Дніпро», адже нічого спільного з важкими колясочниками в нього немає. Все-таки в їх основі лежав BMW R71 1938 року.
На жаль, наразі є лише комп'ютерна модель концепту. Жодних даних про появу навіть передсерійних електроциклів у Delfast не озвучують. Не кажучи вже про вартість, тираж і місце виробництва.

Класичний «Дніпро» 11 МТ виробництва КМЗ. Фото: КМЗ
Технічні характеристики електроцикла:
- вага – менше 170 кг;
- максимальна швидкість – 165 км/год;
- розгін 0 – 402 м – менше 11,5 с;
- потужність – 35 кВт;
- акумулятор – 7,2 кВт*год;
- зарядка – 240В 30А (Тип 1 J1772).