Компанія Nord Stream 2 AG, оператор будівництва трубопроводу «Північний потік — 2», планує відновити роботи з укладання труб в грудні 2020 року.
«Плануємо відновити роботи з використанням судна з якірним позиціонуванням у виключній економічній зоні Німеччини в цьому році», — заявили в компанії.
На даному етапі план передбачає завершення відрізка в 2,6 км на кожній з гілок газопроводу. Назву судна, яке буде використано для робіт, компанія обіцяє назвати пізніше.

Тим часом російське судно-трубоукладач «Академік Черський», яке вважається єдиним можливим добудовником газопроводу, вийшло увечері 26 листопада з німецького порту Мукран і взяло курс на Калінінград, 28 листопада воно прибуло туди. Це випливає з даних порталу відстеження судів MarineTraffic.
Слідом за «Черським» Мукран покинули два російських допоміжних судна «Умка» і «Финвал», які повинні використовуватися при будівництві.
У Німеччині «Черський» пробув близько місяця. Судно не розпочало прокладання труб, тому що не була проведена його сертифікація на відповідність вимогам будівництва морських газопроводів. Таку сертифікацію повинна була провести норвезька компанія DNV GL, яка днями відмовилася робити це через загрозу санкцій США.
Контекст. «Північний потік — 2» побудований на 93%, його будівництво призупинено з кінця 2019 року після відмови швейцарської Allseas від укладання труб через можливі санкції з боку США. Усі інші іноземні компанії відмовилися надати свої судна для укладання труб. Росії довелося терміново модернізувати обладнання «Академіка Черського» і привести його на Балтику з Далекого Сходу.
Тепер США загрожують санкціями не тільки будівельним компаніям, а й сервісним (страховим, сертифікуючим і т.п.), які надають послуги при будівництві газопроводу. До їх числа потрапила і DNV GL.
Влади Німеччини стверджують, що вони мають намір домогтися завершення будівництва газопроводу, незважаючи на тиск з боку Сполучених Штатів.