Угода між Сполученими Штатами та Китаєм про тимчасове зниження тарифів не привела до відновлення «мінімального» звільнення від мита для товарів електронної комерції з Китаю, але все ж таки дає інтернет-магазинам, таким як Shein і Temu, можливість адаптувати свій бізнес. Про це пише Reuters.
Китайські фірми, які відібрали частку ринку у доларових магазинів і конкурентів у торгових центрах, щоб увійти в десятку найбільш завантажуваних додатків у США, швидше за все, скористаються 90-денною відстрочкою, щоб завезти оптові партії і поповнити свої склади в США, кажуть торгові експерти.
Адміністрація президента Дональда Трампа 2 травня припинила політику de minimis, яка дозволяла безмитно ввозити в США посилки вартістю менше $800, замовлені онлайн з Китаю і Гонконгу.

Доставка товарів безмитно з китайських фабрик до американських споживачів допомогла «Тему» і «Шейну» різко зрости в популярності, продаючи наддешеві гаджети, одяг та аксесуари американським покупцям. Їхній успіх змусив Amazon.com створити сервіс копіювання Amazon Haul, який також отримав вигоду від політики de minimis.
Скасування de minimis призвело до того, що більшість посилок з китайськими товарами стали обкладатися високими тарифами до 145%, що загрожувало бізнес-моделям, заснованим на низьких цінах, і змусило «Шейна» і «Тему» скоротити витрати на рекламу в США і замість цього звернутися до Європи. Минулого тижня Amazon Haul був запущений у Великій Британії та Саудівській Аравії.
Оскільки в оголошенні від понеділка не йшлося про мінімальний розмір, торгові експерти заявили, що звільнення, схоже, не повернеться. Попри це, 90-денне зниження тарифів до 30% з 145% допоможе Shein і Temu поповнити свої склади в США за нижчими цінами.
«Це дуже добре для Shein і Temu, хоча б тому, що вони зможуть поповнити свої запаси в США», — сказав Яо Цзінь, доцент кафедри управління ланцюгами поставок в Університеті Майамі, штат Огайо.
Замість того, щоб здійснювати окремі поставки літаком, Shein і Temu, швидше за все, відправлятимуть продукцію навалом через контейнерні судна до США протягом наступних 90 днів, щоб створити запаси до наступного можливого підвищення тарифів, сказав Цзінь.
На своєму американському веб-сайті Temu демонструє товари, які вже знаходяться на складах у США, оскільки вона змінює свою бізнес-модель, відходячи від прямих поставок від виробника до споживача. 2 травня Temu заявила, що всі продажі в США тепер здійснюються місцевими продавцями.
Близько 50% вантажних авіаперевезень за маршрутом Китай — США припадало на електронну комерцію з низькою вартістю до скасування мінімальних винятків, сказав Ніл ван де Воув, директор з авіаперевезень цінової платформи Xeneta.
З 2 травня загальна середньодобова пропускна спроможність цього повітряного вантажного коридору впала на 39%, додав він, посилаючись на дані консалтингової компанії Rotate.
Хьюго Пакула, митний експерт і генеральний директор платформи автоматизації торгівлі Tru Identity, сказав, що «Шейн» і «Тему» можуть відправляти деякі товари безпосередньо споживачам з Китаю, а інші — оптовими партіями, залежно від ціни.
«Є деякі товари, які мають достатньо низьку вартість, щоб додати 30% до роздрібної ціни, і це все одно має сенс, оскільки це все одно буде дешевше, ніж на Amazon чи деінде. Для дуже, дуже дешевих товарів цілком можливо, що вони продовжують доставку безпосередньо з Китаю», — сказав він.
Для Amazon останнє оновлення правил торгівлі може дати деяким стороннім продавцям час для планування і прискорення замовлень з Китаю на сезон святкових покупок, хоча залишається незрозумілим, скільки продавців скористаються цією можливістю.