Як зрозуміти, що забудовник думає про якість житла, а не про кількість

Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості
Фото: 문석 최/Pixabay

Фото: 문석 최/Pixabay

Як зрозуміти, що забудовника хвилює якість житла? Таке запитання в різних інтерпретаціях прилітає до мене практично щодня, що не може не радувати.


Критичне мислення — це ваш головний актив, якщо вирішили придбати нерухомість. Щоб не потрапити в халепу, я постійно рекомендую дивитися на репутацію (юридичний аудит також), динаміку будівництва, портфель зданих проєктів.

Тут логіка цифр і структура фактів розповість все по-справжньому: чи були зриви, чи нормальні темпи на майданчику (від 2 поверхів моноліту в місяць), які комплекси вже заселені і з якими проблемами з вини девелопера жителі там мали або мають справу.

Однак є низка неочевидних речей, які можуть вам також підказати, з ким ви маєте справу.

Telegram Logo
  1. Чітке позиціонування продукту

Коли ви дивитеся той чи інший комплекс, архітектурне рішення, благоустрій та зонування громадського простору, набір інфраструктури, квартирографія повинна давати чітку відповідь на запитання «про що це?».

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Наразі на ринку є кілька ходових ліквідних форматів, усі в категорії комфорт+ і бізнес-класу.

Серед них я виокремлюю eco-friendly та рекреаційні комплекси, сервісні та багатофункціональні ЖК, місто в місті, а також wellness-новобудови.

Часто забудовники не йдуть легким шляхом, а міксують одразу два-три формати (головне, щоб не більше).

Наприклад, у ЖК Озерний Гай Гатне — рекреаційна концепція та eco-friendly-підхід поєднуються з багатофункціональною інфраструктурою та комплексною забудовою за типом «місто в місті», а в Intergal City — це мікс-формат нерухомості (житлової, торгової, офісної) та багатопрофільна інфраструктура, що поєднує в собі і приватний, і суспільний простір.

Є й правильні, продумані моноформати: на думку спадає ЖК Edelweiss House — це класичний багатофункціональний комплекс у бізнес-класі, де чітко прописано позиціонування: поєднання ділового ритму міста та комфортного простору з усією необхідною інфраструктурою і для людей сімейних, і для молодих, але поки ще неодружених.

2. Відмовляється від хатоскрайності

Забудовник не може, навіть якщо б хотів, будувати без урахування навколишнього середовища. Просто тому, що у нього нічого не вийде: стан інженерних систем, соціально-побутової інфраструктури, дорожнього покриття практично по всьому Києву, крім центру, навіюють тугу.

Коли потрапляєш на ділянку, доводиться добряче попітніти: відремонтована дорога, вуличне освітлення, реконструкція парку, нові комунікації підвищують в рази ліквідність кінцевого продукту.

Це щодо якісного середовища для життя, яке шукають в новобудовах інвестори. А воно не визначається лише вилизаною територією за парканом під охороною та відеоспостереженням.

Усе ж людині хотілося б жити в облаштованому більш-менш оточенні.

Сподіватися лише на сили міста — не варіант, тому забудовнику з мізками доводиться виходити за межі своєї території, мислити куди більш глобально та робити свій внесок у розвиток Києва.

На моє щастя, такі прецеденти все частіше зустрічаються на нашому ринку. Правда, хтось про це репетує, інвестувавши 5 млн, а хтось витрачає десятки, але не випинає це як свою перевагу.

Я за баланс: подивіться, запитайте, що компанія робить для міста, ну і для своєї репутації тощо.

3. Щоб зрозуміти девелопера, дивіться на комунікацію

Як бренд взаємодіє, розповідає, подає інформацію про себе та про ринок — це вже щось означає.

Якщо забудовник коментує загальноринкові теми та проблеми, не боїться брати на себе відповідальність, у випадку з негативом і претензіями (конструктивними та реальними) відпрацьовує їх, не відмовчується, а відверто говорить про свої справи, проблеми та потреби, то до нього вже варто придивитися.

Якщо вся комунікація зводиться до «встигни придбати», «вигідна спецпропозиція», «такого більше не буде», «суперзнижки», я б копнула глибше.

Корисний контент, взаємодія в соцмережах, відкритий та максимально прозорий діалог — ось основні маркери того, що забудовник не боїться подавати свій істинний голос, а значить — вірить у свій продукт, який не про продати швидше, а створити середовище для життя на роки вперед.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини