Facebook Pixel

#RussiaisLosing або як світові компанії покидають ринок агресора: внесок комунікаційників

Олександра Паняк
Associate Partner, TRUMAN

Чимало світових корпорацій мають за собою кровавий слід. А як назвати інакше те, що вони продовжують працювати на росії і тим самим закидають гроші у кишені країни вбивць?

Однак, варто зауважити, що більше тисячі світових компаній згорнули російські операції та вийшли з рф. Але разом з тим приблизно така ж кількість фірм продовжує ганебну діяльність на території нашого сусіда-ворога. І тут маються на увазі не тільки відомі B2C компанії, серед яких Gillette чи Colgate-Palmolive (а яка зубна паста на вашій поличці?), але й про компанії, які працюють у критично важливій інфраструктурі і допомагають цій війні тривати.

Але Україна – країна супергероїв. Команда Ради економічної безпеки знаходить такі компанії, розслідує їхню діяльність, «копає» взаємозвʼязки з росією, а я зі своєю командою медіалобістів вже виходимо на журналістів іноземних медіа, які приносять «славу» таким фірмам. Завдяки нашій кропіткій роботі німецький техногігант SAP і французький холдинг Thales покинули країну-агресора і заразом обвалили російські сервери та банки.

Чому непросто вигнати світовий бізнес з рф?

QuoteЯкщо міжнародна компанія заявила про вихід з ринку рф, то це ще не означає, що так насправді відбулося. Адже вони знаходять тіньовий спосіб, як заробляти там чималенькі кошти.

Але як тільки європейські ЗМІ підтримують нас і на їхніх сайтах з'являються «цікаві деталі» активностей міжнародних компаній на російському майданчику, одразу спрацьовує іміджева історія.

Так, варто сказати, що далеко не всі світові медіа відповідають на запити наших журналістів та волонтерів РЕБ. Ба більше – не спрацьовує детальне роз’яснення щодо зв’язку фірм з росією. Але є ті, у яких, так само, як і у нас, болить серце за Україну, і вони роблять усе, аби такі історії набрали розголосу.

Що це за історії?

Thales – міжнародна промислова група, що випускає інформаційні системи для авіакосмічної, військової та морської галузей. Вона надає захист 19 з 20 найбільших банків у світі та допомагає захищати 85% глобальних банківських транзакцій. Le Parisien на початку березня опублікували статтю про те, що французька компанія продавала тепловізори після 2014 року і в результаті їх знайшли в покинутих ворожих танках у Бучі. Але на цьому факапи фірми не скінчились. У червні у цій же Le Parisien вийшов матеріал про те, що Thales відповідала за кібербезпеку «Сбербанку Росії» – найбільшого державного підсанкційного російського банку. А знаєте, у скільки оцінюються збитки країни-терориста у зв’язку виходом Thales? 35,5 млн доларів!

Читайте також: Як казахстанська мережа Labnet Group працює в «ДНР»: розслідування РЕБ України

Наступний кейс: SAP – світовий техногігант з розробки корпоративних ІТ-рішень. На початку літа потужні німецькі ЗМІ, зокрема Hadesblatt, таки позбавили їх «золотої» російської жили. А це означає, що «Газпром», РЖД, «Транснефть» та інші подібні фірми можуть забути про ліцензійне ПЗ для управління бізнес-процесами.

QuoteТепер, щоб застосувати аналоги SAP, за оцінкою Ради економічної безпеки, найбільшим компаніям рф знадобиться близько 300 млн доларів.

Danieli – один з найбільших у світі виробників металообробного обладнання. До його клієнтів належать російські металургійні гіганти, що напряму обслуговують військово-промисловий комплекс рф (ЄВРАЗ, Северсталь, ММК, Красний Октябрь, РУСАЛ тощо). Деякі з них вже потрапили під блокуючі міжнародні санкції, але продовжують співпрацю з Danieli. При цьому поки російське керівництво Danieli шукає лазівки в санкційному законодавстві, а також веде перемовини з представниками режиму Рамзана Кадирова на Санкт-Петербурзькому форумі, материнська компанія співпрацює з іншими авторитарними режимами, зокрема Іраном та КНР. Отже, Danieli відіграє вагому роль для металургії та ВПК держави-агресора, котра вбиває цивільне населення України.

Як організувати безкоштовні публікації-розслідування у ЗМІ

Media Relations – це нелегка праця, але вона точно дає гідні результати. До публікацій без плашок «реклама» та «ексклюзив» довіра у читача значно вища. Тож вміння лобіста – це знайти правильний кут в історії, який буде цікавим журналістові, а відтак і його читачу.

Читайте також: Russia, goodbye. Мережа H&M повністю йде з росії

Як шукати журналістів і пітчити тему? Пропонуючи тему, важливо мати вибірку журналістів, знати їхню тематику публікацій, орієнтуватися у їхніх напрямках роботи, аби точно влучити у ціль зі своїм запитом. До прикладу, історію про французьку Thales я пітчила журналістці, що вже робила раніше розслідування про цю компанію. Далі наведу логічно-пояснювальний ланцюжок: історії бізнесу ми пітчимо журналістам, які пишуть про бізнес, історії про культуру – тим медійникам, хто працює у цій сфері. Все просто.

Але не так просто добитися випуску публікації. Адже на це впливає безліч факторів. Наприклад, деякі компанії мають чималі рекламні площі у медіа своїх країн. Відтак редакції не зацікавлені у конфронтації, тож публікації не виходять.

QuoteКожен процес випуску публікації – тривала робота. Треба бути готовим до цього і набратися терпіння.

Наприклад, над розслідуванням про італійську компанію Danieli (про яку я писала вище) ми працювали понад пів року. Залучили до цього процесу більше 10 журналістів із найвпливовіших італійських медіа. А вийшло розслідування лише за пів року. Причин гальмування виходу публікації – сотні. У цьому і полягає вміння медіалобіста – знайти журналіста, який зацікавиться темою, буде чесно співпереживати вам, розуміти, наскільки це важливо, проведе своє додаткове розслідування і врешті опублікує матеріал.

Далі беремося за головне і найцікавіше – пітчинг теми. От у вас уже є журналіст, який точно пише про війну в Україні/цікавиться благодійними ініціативами/є театральний критиком/ваш варіант. Супер, тепер пошукайте його контакти. Це може бути мейл, сторінка у Твітері або Фейсбук.

Читайте також: Який великий російський бізнес має зв`язки з українськими підприємствами – дослідження

Напишіть коротке повідомлення, але не вдавайтесь до деталей – ще встигнете. Привітайтеся, представтеся, чітко окресліть мету вашого повідомлення. Якщо ви можете запропонувати журналістові ексклюзив – взагалі чудово. Це може збільшити шанс на вихід публікації. Всі цінують унікальність контенту (як українські медіа, так і світові). Також ви маєте додати буквально кілька речень про тему, яку пітчите: основні факти і те, як вплине на суспільство, країну чи інші аспекти вихід цієї публікації.

Якщо журналіст зацікавився – забезпечте його додатковою інформацією, пропонуйте зідзвонитися або зустрітися. Важливо: наша доброта і відкритість – ключ успіху. Адже, якщо ви у відповідь запропонуєте допомогти з розробкою інших матеріалів журналіста чи з організацією інтерв’ю – як мінімум, ви зробите гарну справу, як максимум – зав’яжете дружні стосунки.

Як постраждала від цього економіка росії

Дані Єльского університету говорять про те, що ті світові компанії, що пішли з ринку рф, становили близько 40% її ВВП. Як результат: безпрецедентна одночасна втеча капіталу та населення від масового відтоку російської економічної бази.

За свіжою статистикою Київської школи економіки, 1191 компанія продовжує діяльність у росії. 501 фірма скоротила поточні операції та призупинила нові інвестиції. Ще 1144 згорнули російські операції. А 136 взагалі завершили вихід з рф.

Станом на 27 листопада компанії, які вже повністю вийшли з рф, мали щонайменше 282 000 персоналу, 34 млрд доларів річного доходу, 14 млрд доларів капіталу та 30,8 млрд доларів активів. Компанії, які оголосили про повний вихід з росії, мали 127 700 персоналу, 33 млрд доларів річного доходу, 15,1 млрд доларів капіталу та 17,1 млрд доларів активів. А компанії, які призупинили свою діяльність на російському ринку, мали 263 000 персоналу, річний дохід у розмірі 53 млрд доларів та 28,4 млрд доларів капіталу.

Внесок у перемогу

Це вже наша з вами масштабна перемога, але потрібно рухатися далі. Співпраця чималенької кількості світових корпорацій з агресором має бути зупинена. Європа має розповісти про це і надати інформаційну підтримку.

QuoteМи зараз – країна №1 на світовому просторі. Адже наша сила духу, незламність та об’єднаність – взірець найвищих людських цінностей.

Ми маємо потужну вагу на світовій арені, тож можемо завойовувати прихильність іноземних ЗМІ. Bloomberg, Politico, The Times, Newsweek, The Financial Times вже знають про ці історії жалюгідної співпраці світових компаній з рф.

Далі – більше! Так, це важка робота, як з боку розслідувачів, так і з боку комунікаційників, але резонансна публікація всередині країни позбавляє країну-терориста мільярдів доларів, які вони вкладають у вбивства. Тому наш інформаційний фронт продовжує ще більше вкладати своїх сил, а все менше міжнародних корпорацій залишаються разом з бункерним дідом і його кривавим режимом.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора