Як заощадити бюджет і вижити: 5 методів просування для ресторанів

Affiliate-маркетолог сегменту «онлайн-сервіси» компанії Admitad

Карантин поставив ресторанний бізнес в жорсткі рамки. Вже понад місяць заклади можуть працювати лише на винос або доставляти їжу кур'єрами, забезпеченими засобами індивідуального захисту.

Ресторани прагнуть максимально скоротити витрати, зокрема, на маркетинг. Як зробити це з розумом, щоб не втратити бізнес?


Давайте абстрагуємося і подивимося на виклик, спровокований пандемією, з боку. Дійсно, карантин для ресторанного бізнесу — це крах, як і для будь-якого іншого офлайн-бізнесу.

Вашими перевагами можуть стати якість продукції, швидкість доставки та ситуативний маркетинг.

Але водночас це привід розширити можливості ресторану у сфері доставки та онлайн-продажів. Саме інтернет-майданчик зараз — це ваш головний біль і головний порятунок.

Якщо ви вже прийняли рішення скоротити витрати на маркетинг, то моя порада в нинішній ситуації – вкладайтеся саме в онлайн! Я вирішила окреслити основні методи просування, які за мінімальні вкладення дадуть максимальний ефект і, цілком можливо, допоможуть вам зберегти бізнес.

Доставка

Доставляти їжу клієнту додому — це єдиний спосіб отримати зараз бодай найменший заробіток. До чого тут маркетинг? Річ у тім, що у вас є два варіанти: підключитися до відомих на ринку агрегаторів доставки їжі або забезпечити свій заклад власною службою.

У першому варіанті бренд компанії, з якою ви співпрацюєте, або вас просуватиме (анонсуватиме запуск доставки, підніматиме в рейтингу в застосунку, робитиме розсилки), або користуватиметься вашим брендом для власного просування.

Ви інвестуєте у свою рекламу, а частина клієнтів, побачивши її, знаходитиме ресторан у агрегаторах і залишатиметься там. Лояльність до вашого бренду не підвищиться.

Якщо ви оберете другий варіант, то над просуванням закладу та служби доставки доведеться працювати самостійно і значно активніше, щоб не відставати від згаданих сервісів.

Вашими перевагами можуть стати якість продукції, швидкість доставки та ситуативний маркетинг: у такому разі – це безконтактна доставка і (умовно) маска та рукавички, які додаються до замовлення в якості подарунка.

Промокоди та програми лояльності

  • Промокоди - унікальні набори символів, які вводяться під час замовлення та дають клієнту можливість отримати знижку. Їх можна використовувати, щоб привабити потенційних клієнтів, подарувати знижку в якості привітання або вибачення, формувати лояльність клієнтів, нагадати про себе.

Якщо ви співпрацюєте з партнерською мережею, то це хороша можливість надати промокоди веб-майстрам. Вони залучать до вашого ресторану більше нових клієнтів, розмістивши промокоди на купонних сайтах, телеграм-каналах та інших ресурсах.

  • Програма лояльності — інструмент маркетингу, спрямований на утримання існуючих клієнтів та на формування їхньої лояльності.

Надайте клієнту картку та нараховуйте бали за замовлення, за запрошення друзів, за участь в акціях. Дайте можливість обміняти накопичені бали на знижки. Це залучить клієнтів до своєрідної гри та допоможе виробити «прихильність».

Дісно, через знижки ви втрачатиме частину заробітку. Щоб це покрити, можна звернутися до партнерської мережі та підключити партнерів (магазини, сервіси). З кожної покупки, зробленої учасниками програми лояльності, партнери виплачуватимуть винагороду.

Такі інструменти вважаються класичними. Але майте на увазі – вони працюють лише у довгостроковій перспективі.

Сайт

Згідно з дослідженнями Google, перед тим, як зробити замовлення, більшість користувачів шукають магазини в пошуковику. Важливо, щоб у сегменті доставки їжі однією з перших пропозицій був ваш сайт. Для цього займіться його оптимізацією, наповненням оригінальним контентом і залученням трафіку.

До мобільної версії є ціла низка вимог, дотримання яких допоможе вашому ресторану не втрачати клієнтів.

Залучити трафік можна, зокрема, за допомогою SEO, контекстної реклами Google та співпраці зі СРА-мережами. Працюючи з останніми, ви платите за рекламу тільки після того, як вона приведе до вас клієнтів, які оплатять замовлення. Ви знаєте ціну кожної цільової дії, завдяки чому можете добре зекономити.

Не менш важливо, щоб ваш ресурс коректно відображався на маленьких екранах. Щоб оцінити значимість наявності мобільної версії ресурсу, поглянемо на статистику.

Згідно з аналітичними даними СРА-мережі Admitad, минулого року в Україні 31,1% замовлень в інтернеті в сегменті «доставка їжі» було зроблено з мобільних пристроїв. У 2020 році ця цифра зростає.

Частка замовлень доставки їжі, скоєних з мобільних пристроїв в 2019 році в Україні, %, дані Admitad

До мобільної версії є ціла низка вимог, дотримання яких допоможе вашому ресторану не втрачати клієнтів.

  • Відсутність довгих форм захоплення. Якщо для того, щоб зробити замовлення, людині потрібно перегорнути сторінку аж до самого низу, то вона піде з сайту. Велику форму замовлення краще розбити на кілька сторінок, щоб користувачеві не довелося гортати її вниз, вгору.
  • Контактний номер прописано текстом і з кодом країни. Якщо він поданий у вигляді зображення, то клієнту доведеться переписувати цифри. Краще створіть активні кнопки, натиснувши на які можна буде одразу викликати оператора.
  • Досить великий шрифт і відступи від краю екрану. Для важливої інформації оберіть розмір щонайменше 16 px, відступ від краю — 15 px. Саме такий текст читати з мобільного пристрою буде зручно та просто. Великими повинні бути і кнопки для дій на сайті, наприклад, «замовити».
  • Налаштовані автозаповнення, включення набору цифр. Клієнтові потрібно набагато менше часу для внесення контактних даних. Зручний ресурс змусить користувача повернутися.

SMM

Українці почали проводити більше часу в соціальних мережах — попрацюйте над своїми сторінками. Цей інструмент досить бюджетний та ефективний.

Використовуйте таргетовану рекламу. Якщо ви добре знаєте свою цільову аудиторію (де вона живе, якого вона віку та які її інтереси), то за невеликі гроші вона приведе вам клієнтів. Далі кілька важливих пунктів.

Сучасним компаніям не вистачає людяності.

1. Доречні фото. Про те, що їжа на знімках повинна виглядати спокусливо та викликати апетит, вам точно розповість SMM-менеджер.

Однак він може забути, що найважливіше для людей зараз — чистота, стерильність, безпека. Тому ніяких рук без рукавичок і стовпотворінь на фото!

2. UGC (генерований клієнтами контент) — зірка ваших сторінок на час карантину. Люди сидять по домівках і шукають, чим зайнятися. Запропонуйте їм замовити їжу з вашого закладу, зробити фотографії та поділитися, позначивши вас на фото в мережі.

Автору кращого знімка подаруйте, наприклад, сертифікат на доставку їжі. Контент користувача допоможе зміцнити особисті зв'язки з клієнтами, підвищити залученість їх та сформувати ком'юніті любителів вашого закладу.

3. Познайомте клієнтів зі співробітниками. Зараз як ніколи не вистачає контенту сторінок. Чому б не скористатися моментом і не показати ваших працівників: як вони в рукавичках, масках, білих кителях готують страви саме для них — ваших клієнтів, індивідуально для кожного.

І розповісти їхні біографії. Сучасним компаніям не вистачає людяності. Така відкритість вигідно виділить вас на тлі конкурентів і позитивно вплине на імідж.

4. Не приховуйте меню. Відомий жарт «скільки коштує — відповіли приватним повідомленням» тут не працює. Покажіть фотографії вашого меню на сторінці. Можете закріпити в актуальних сториз або зробити пост.

Користувачі хочуть подивитися ваше меню перед тим, як зробити замовлення. А допоки шукатимуть — апетит може зникнути. Слідкуйте за тим, щоб меню було актуальним, точним і читабельним.

Відгуки

Ресторанний бізнес — це галузь, де відгуки є одними з найбільш значущих інструментів для просування. Слідкуйте за своєю присутністю на них, оперативно реагуйте на відгуки, особливо на негативні. Демонструйте свою участь і бажання зробити для клієнта все якомога краще.

UGC (генерований клієнтами контент) — зірка ваших сторінок на час карантину.

Відредагуйте профіль закладу — додайте якісні знімки, вкажіть робочий час, адресу, меню, особливості та наявність платної або безкоштовної доставки.

Якщо ви можете гарантувати, що зробите доставку, скажімо, протягом пів години — сміливо зазначайте це. Але якщо сумніваєтеся, то краще не обіцяйте – ви втратите довіру клієнтів.

Це головні стандартні і водночас недорогі методи просування, які допоможуть вашому закладу залишатися на плаву. Але перед власниками ресторанів зараз не стоїть завдання «пережити карантин».

Найімовірніше, після його завершення вам доведеться адаптуватися до змін ринку. Не варто сприймати мінімальний маркетинговий бюджет як норму. Грамотний маркетинг і реклама — запорука довгострокового успіху компанії. Заощадивши сьогодні на додатковому трафіку, у майбутньому ви можете втратити стратегічну частку на ринку, поступившись нею на користь більш далекоглядних конкурентів.


Ваше головне завдання — оцінити всі небезпеки, знизити ризики та грамотно використовувати нові можливості, що з'являються на ринку. А просування — найкращий помічник. І тоді саме про вас згадають користувачі після «кризи».

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора