Facebook Pixel

Місія на Місяць: навіщо це українським компаніям

Сліди залишають лише ті, хто ходить першими

На календарі 21 липня 1969-го року. Незважаючи на пізню ніч, мільйони людей на всій планеті не сплять. Тисячі очей прикуті до екранів телевізорів, ще більше — прилинули до своїх транзисторів і радіоприймачів. У цей момент, після 76 годин виснажливого польоту, Ніл Армстронг помалу спускається драбиною корабля «Аполлон-11», ступає на поверхню Місяця й каже слова, які одразу ж стають легендарними: «Це маленький крок для людини і величезний стрибок для всього людства».

Тоді здавалося, що нарешті Місяць став ближче. Що тепер час і технології дадуть своє — і на супутнику Землі згодом зможе побувати кожен охочий. Втім, реальність, як завжди, виявилася жорсткішою. За 50 років єдиного супутнику Землі змогли досягти тільки три країни, а ступити на його поверхню — всього 10 людей і усі вони американці. Та все зміниться вже наступного року.

У 2022-му році Місяць знову досліджуватимуть, аби зробити його ближчим для землян. Неабияк важливо, що цього разу це відбудеться за участі України та розробок її представників. Вперше нові горизонти для людства відкриватиме компанія SPACEBIT, засновником та виконавчим директором якої є українець Павло Танасюк. Не менш важливо, аби підтримку на цьому складному й амбітному шляху першопрохідця надали саме українські компанії. І на це є кілька причин.

По-перше, Україна має неабиякий потенціал космічної держави. Але все ще іноді стикаємося з тим, що маємо пояснювати, де взагалі розташована Україна і що вона виробляє.

Але ж усі ми пам’ятаємо Сергія Корольова, який фактично організував перший політ людини в космос. Так само не варто забувати й про Юрія Кондратюка — українського вченого, який розробив оптимальну траєкторію польоту на Місяць — і саме він зробив перший крок Армстронга можливим.

Підтримуючи українську космічну місію, компанії та бренди фактично повертають Україні важливий історичний статус космічної держави.

По-друге, потрібно підтримувати своє. Місія відкриє для України нові горизонти — і необхідно, аби її підтримали в цьому саме великі вітчизняні бренди, які мають досвід втілення грандіозних проєктів у життя та стабільну репутацію у світі.

Усі ми радіємо перемогам. Коли Жан Беленюк здобуває золото Олімпіади — і на увесь світ лунає український гімн, коли Джамала зі сльозами на очах тримає в руках трофей Євробачення, або коли український літак «Мрія» рятує життя людей у всьому світові. Перемоги об’єднують — і це неабияк важливо для України сьогодні.

Політ на Місяць — це буде перемога величезного масштабу — і ця перемога об’єднає українців. А великі українські компанії та бренди, які стануть першопрохідцями космосу, зроблять цей момент щастя та гордості можливим.

По-третє, погляньмо на економічні перспективи. У 2019-му році в Україні запрацював так званий «Закон про приватний космос», який дає змогу досліджувати Всесвіт приватним українським компаніям. Раніше це було можливо тільки для Держкосмосу — і увесь простір із зірками над нашими головами був монополізований державою.

Сьогодні ситуація змінюється — тому варто дивитися й працювати на перспективу. Дмитро Наталуха, голова комітету ВРУ з питань економічного розвитку, наголошував, що за прогнозами банкірів Morgan Stanley до 2040-го року космічна галузь приноситиме компаніям трильйони доларів прибутку. Ми розуміємо, наскільки важливо розумітися на інноваціях та вчасно долучатися до ініціатив із високим потенціалом, які в майбутньому зможуть принести компанії іміджеві та матеріальні здобутки.

Четвертий аспект — романтичніший, але не менш важливий. Ілон Маск уже який рік поспіль доводить, що лише тим, хто має сміливість мріяти, до снаги підкорити світ. Павло Танасюк — генеральний директор SPACEBIT — також мрійник, як і кожен із нас, хто хоча б раз підіймав голову догори й думав: як то воно — побувати там, де ще ніхто не був.

Головне — розуміти, що амбітні мрії завжди потребують великих вкладень, зусиль і підтримки. Місія на Місяць дасть змогу всім українським мрійникам побачити, що їхні думки, їхні плани і надії можуть стати реальністю. Це дасть поштовх розвитку науки та інновацій в країні. Наша молодь буде знати, що дослідження космосу в Україні — це перспективно й цим варто займатися. А бренд, який допомагає мріям здійснюватися, — це більше ніж просто бренд.

П’яте, і найголовніше. Бути учасниками першої української місії на Місяць — означає бути першопрохідцями.

Головне — пам’ятати, що сліди залишають тільки ті, хто ходить першими. Де ходять натовпи, зазвичай слідів не залишається. Тому наше завдання сьогодні — зробити великий крок, що увійде в історію, а також прокласти дорогу — так, аби нашими слідами рухалися нові покоління.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора