Забудовників в Україні давно нагороджують неприємними епітетами: «злобудовники», «будівельна мафія» тощо. Часто така критика цілком справедлива, а винуватці – самі забудовники. Рецепт, як запобігти цьому, відносно простий: не робити поганих речей, які стовідсотково провокують суспільний резонанс, шквал критики та удар по репутації; підтримувати проєкти корпоративно-соціальної відповідальності (КСВ) та не соромитися розповідати про це.
У сучасному бізнесі підтримка соціальних ініціатив давно вийшла за межі модного тренду. Вона стала невід’ємною частиною глобальної стратегії розвитку. Успішно реалізований та вдало прокомунікований проєкт КСВ здатен перекрити значну частку негативу в публічній площині. Але діяльність у рамках корпоративно-соціальної взаємодії – це значно більше, ніж робота над репутацією. Це окремий складний і комплексний напрямок для компанії, який не приносить прямого прибутку, але акумулює цінний нематеріальний актив, надзвичайно важливий для тих, хто планує грати в довгу.
Фактор лояльності: будуємо мережу амбасадорів
Компанії, які активно підтримують суспільно корисні ініціативи, здобувають більше довіри серед споживачів. У дослідженні Cone Communications Global CSR Study 2021 зазначено, що 88% споживачів очікують, що компанії допомагатимуть вирішувати соціальні та екологічні проблеми. Ба більше, 63% готові підтримати бренди, які демонструють відповідальність, навіть якщо їхня продукція коштує дорожче. Таким чином, проєкти КСВ виступають драйвером у формуванні лояльності. А лояльний клієнт – кращий амбасадор бренду.
Бренд роботодавця: залучаємо міленіалів та зумерів
Для сучасного працівника важливими є не лише зарплата та умови праці, але й цінності компанії. Згідно з даними Deloitte Global Millennial Survey 2022, 77% молодих спеціалістів обирають роботодавців, які активно займаються корпоративно-соціальною відповідальністю. Молоде покоління, на відміну від попередніх, надзвичайно уважно ставиться до соціальної повістки. Не секрет, що для міленіалів та зумерів цінностями є особиста свобода, індивідуальність, можливість самовираження, а турбота про екологію та боротьба з нерівністю – важливими ідеологічними орієнтирами. Отже, на це слід робити ставку бізнесу для залучення молодої аудиторії співробітників. Це підтверджує також звіт Cone Communications, в якому йдеться, що майже 65% фахівців віком від 23 до 30 років не збираються працювати в компанії, якщо в неї відсутня програма КСВ, лояльна внутрішня корпоративна культура та етика.
Ринкове суперництво: попереду конкурентів
Учасники ринку, які інтегрують КСВ у свою діяльність, часто випереджають конкурентів у боротьбі за аудиторію. Споживачі все більше звертають увагу на екологічність, етичність та відповідальність компаній. Наприклад, компанія Patagonia, відомий виробник одягу та аксесуарів для активного відпочинку, стала символом стійкості та турботи про довкілля. Зокрема, бренд у 1985 році запустив програму «1% for the Planet», в межах якої 1% від продажів спрямовується на підтримку екологічних ініціатив у всьому світі. Крім того, Patagonia фінансує стартапи, що займаються розробкою екологічно чистих матеріалів, а також проводить кампанії на підтримку національних парків та боротьби зі зміною клімату. У результаті бренд не лише має лояльну аудиторію по всьому світу, але й випереджає багатьох конкурентів на ринку.
На випадок кризи: проходимо крізь шторм
Криза – невід’ємна частина бізнесу, незалежно від сфери чи напряму. У житті може статися будь-що. Навіть найбільш стійкі компанії з бездоганними іміджем та репутацією час від часу змушені проходити крізь шторм. Проєкти КСВ – неоціненний інструмент у подоланні кризи. Участь в соціальних ініціативах не лише підсилить комунікаційні позиції, але й зіграє важливу роль при реалізації антикризового плану. А головне – дозволить не втратити аудиторію навіть у найважчих умовах.
Довгострокові вигоди: граємо на перспективу
Інтеграція корпоративно-соціальних ініцітіатив – те що називають сталим розвитком. Інвестиції в цю сферу сприяють стабільності компанії на ринку. КСВ відкриває додаткові можливості для співпраці з некомерційними фондами, асоціаціями і спілками (у тому числі міжнародними), урядовими організаціями та іншими стейкхолдерами.
Чому девелоперам варто займатися КСВ. Досвід міжнародних гравців
Девелоперська галузь, як один з найбільших драйверів міської інфраструктури, несе особливу відповідальність перед громадськістю. Вплив забудовників на екологію, міський простір, соціальну сферу та якість життя людей робить КСВ не просто бажаною, а необхідною частиною бізнес-стратегії.
По-перше, підтримка соціальних ініціатив та інвестиції у розвиток міської інфраструктури підвищують довіру громади. Наприклад, міжнародна компанія Emaar Properties, яка базується в Дубаї, реалізує проєкти, що поєднують комфортне житло з соціально значущою інфраструктурою – школами, лікарнями та громадськими просторами. Їхні зусилля спрямовані на підвищення якості життя мешканців, що позитивно впливає на репутацію компанії.
По-друге, екологічні ініціативи стають все більш критично важливими. Шведська корпорація Skanska, один з найбільших гравців будівельної сфери у світі, активно впроваджує принципи сталого розвитку. Їхній проєкт Emporia в місті Мальме – величезний торговий центр, який використовує зелені дахи для збереження енергії та покращення місцевого мікроклімату. Крім того, Skanska регулярно публікує звіти про свій вплив на довкілля та суспільство, демонструючи відкритість, прозорість та відповідальність.
Ще одним прикладом є компанія NCC (Швеція), яка впроваджує ініціативи для скорочення вуглецевого сліду своїх проєктів. Їхній житловий комплекс Brf Viva у Гетеборзі розроблений з використанням перероблених матеріалів і інноваційних енергоефективних технологій. Проєкт також орієнтований на створення інклюзивних спільнот, що сприяє соціальній інтеграції мешканців різних національностей та конфесій.
Ці приклади наочно демонструють, що інвестуючи в КСВ, девелоперські компанії не лише покращують свої репутаційні позиції, але й сприяють зростанню попиту на їхній продукт, підвищують його конкурентоспроможність та адаптивність до кризових історій.