Як вивести бізнес в онлайн. Фото: Pixabay
Кабмін ввів карантин «вихідного дня». Він вплине на роботу ресторанів і сфери розваг, призведе до збитків і можливо – до скорочення персоналу. The Page розбиралося, як вивести бізнес в онлайн, зберегти клієнтів і розширити продажі.
Місце продажу, або знайти свою вітрину
Щоб запустити свій бізнес онлайн, насамперед, потрібно задуматися про вітрину. Це може бути сайт, сторінки в соціальних мережах, майданчики для продажу (Rozetka, OLX, shafa.ua, prom.ua тощо). Для того щоб охопити більше аудиторії, найефективніше використовувати кілька вітрин для торгівлі: наприклад, створити сайт і завести сторінки в соц.мережах.
- Сайт
Створення сайту для онлайн-продажів можна довірити фахівцям, але для цього потрібно бути готовим до витрат, або спробувати зробити самостійно на платформах tilda.cc, WordPress тощо. На таких системах управління вмістом сайту можна вибрати один із декількох безкоштовних шаблонів або написати шаблон самостійно.
Якщо товарів небагато, достатньо буде створити цільову сторінку – Landing page.
- Торгові майданчики
Стати партнером на онлайн-торговельних майданчиках реально, але складно. Для цього необхідно заповнити та надати безліч документів: паспорт, дані про банківський рахунок, виписку з ЄДРПОУ, якщо фізособа – платник ПДВ, то потрібно буде свідоцтво платника ПДВ або виписка з реєстру, і т.д. Із повним переліком документів можна ознайомитися на сайтах торговельних майданчиків.
Ще майбутній продавець повинен підготувати якісний контент: фото, відео і картки товарів. Менеджери торгових майданчиків ознайомлять з вимогами до контенту, і не розмістять товар, якщо він не буде їм відповідати.
Ще на торгових майданчиках беруть відсоток від продажів та/або щомісячний внесок. Часто відсоток не великий і вартий того, щоб, наприклад, не займатися розкручуванням власного сайту з нуля.
- Соціальні мережі
Не можна так просто взяти і розкрутити бізнес-сторінку в соціальних мережах. Щоб запустити інтернет-продажі й залучити цільову аудиторію, доведеться стати фотографом, ретушером, SMM-менеджером, копірайтером і маркетологом в одній особі. Можна найняти фахівців, можна пройти навчальні курси. Головне розуміти, що клієнта до покупки приведе не окрема фотографія або рекламний допис, а пророблена сторінка і потрапляння в tone of voice своєї ЦА.
Потрібно опрацювати назву і опис сторінки, контакти, оформлення в єдиному брендованому стилі. Важливо: публікації стають помітнішими, якщо в них є картинки та відео.
Далі потрібно розробити контент-план: як часто на сторінці з'являтимуться різні види записів. Тут потрібно вивчити алгоритми конкретної соц.мережі. Наприклад, у TikTok доречно публікувати часто і багато, бо контент оновлюється оперативно і багато відео дають більше шансів потрапити в стрічки інших людей. А у Facebook із частими публікаціями потрібно бути акуратніше: алгоритми можуть позначити їх як низькоякісні або спам.
Ще важливо визначити стратегію і те, куди потрібно залучити людей: на сторінку, або сайт, тобто для чого потрібна – для покупки тут і зараз або для прогріву аудиторії. І знайти оптимальний канал просування: покупка реклами на сайті або у блогерів, таргетинг, розіграші тощо.
Підкажіть, будь ласка, або приймати й обробляти замовлення
Щоб перетворити перших клієнтів у постійних, потрібно добре їх прийняти, якісно обслужити й оперативно обробити замовлення. Здавалося б, що в цьому складного: замовлення з усіма деталями – код товару, назва, кількість, адреса доставки надходять з кошика покупця прямо до менеджера. Йому потрібно буде тільки уточнити наявність товару, вирішити питання з оплатою і доставкою.
Але не скрізь є двигун, за допомогою якого клієнт сам довго і наполегливо заповнить всі дані. На деяких сайтах покупець залишає свої контакти, йому передзвонюють і оформляють все замість нього. Ще зручний варіант – онлайн чат із покупцем.
Важливі аспекти для організації онлайн-бізнесу й отримання лояльних клієнтів – правильно прийняти замовлення. На етапі прийому замовлення важливо виявити потреби клієнта і дізнатися його очікування. Якщо рекомендації виявляться хорошими – покупець знову повернеться. Потрібно не перегнути палицю з нав'язливістю, і ні в якому разі не брехати про особливості товару: ображений покупець не тільки не повернеться на сайт, а ще зможе залишити невтішні відгуки, які сформують недовіру у ЦА.
Отримайте – розпишіться: доставка
Можливість отримати доставку майже не виходячи з дому – головна перевага онлайн-магазинів, особливо за часів карантину. А отримання посилки в строк збільшить можливість мати постійного клієнта.
Замовлення зазвичай доставляються поштою, кур'єром, транспортними компаніями і в почтомати. У кожного із способів є плюси і мінуси.
- Пошта
Багато онлайн-магазинів для відправки товарів вибирають поштові пересилання. Головна перевага – невелика вартість і можливість доставити товар у будь-який населений пункт. Головний недолік – швидкість. Щоб покупець отримав своє замовлення, йому доведеться почекати. Зараз компанії звичайно впроваджують автоматизацію процесів для прискорення доставки, але купити і отримати товар в один і той же день дуже складно.
- Кур'єр
Це дуже вигідно для клієнта, тому що замовлення можна отримати просто до дверей. Якщо покупку доставлять кур'єром, це знижує ризик відмови від неї. Важливою перевагою кур'єрської доставки є її швидкість і доступність. Ще за пошкодження замовлення відповідальність несе компанія, що дасть клієнту гарантію і підвищить лояльність онлайн-магазину в його очах.
Для бізнесу кур'єрська служба, з одного боку, додає додаткові витрати, але оперативні та ввічливі кур'єри підвищують продажі.
- Транспортна компанія
Транспортні компанії є по всій країні. Їхніми послугами можна скористатися для швидкого відправлення великих товарів. Нюанс – часто транспортні компанії доставляють товар тільки в міста, а не в усі населені пункти.
- Почтомати
Доступний варіант доставки, тому що почтомати розміщені в різних частинах міста. Покупець вибере зручний за розташуванням і забере покупку у зручний для себе час.
Щоб розвинути продажі в інтернеті, найкраще дати покупцеві можливість вибору з декількох можливих варіантів доставок. Добре якщо буде опція експрес-доставки і оплати післяплатою – це підвищить довіру клієнта.
Резюмуємо
Всі галузі по різному переживають карантин. Деякі гарантовано зазнають збитків і закриваються. Залишатися на плаву допомагає адаптація бізнесу до поточних умов і потреб клієнтів. Наприклад, незважаючи на закриття 75% оффлайн магазинів Nike в Китаї, компанія успішно реорганізувала роботу і вийшла в онлайн. Обсяги продажів Nike на платформах електронної комерції більш ніж на 30% перевищили обсяг продажів у фізичних магазинах.
Онлайн-продажі виходять на перше місце і перемагає той, хто може швидко трансформувати бізнес.