Facebook Pixel

Світові складські запаси товарів стали рекордними: чим це загрожує економіці

За оцінками японського агентства Nikkei та дослідницької компанії Quick FactSet, через падіння споживчого попиту на складах провідних світових компаній накопичився рекордний обсяг товарів. Наприкінці березня загальна вартість товарів на складах 2 349 промислових компаній оцінювалася в $1,87 трлн, що є рекордом за останні 10 років. Обсяг запасів на $97 млрд більший, ніж за три місяці раніше.

Нинішнє накопичення запасів можна пояснити не тільки падінням попиту, а й такими чинниками, як-от проблеми з переміщенням товарів через порушення ланцюжків постачань і навіть навмисне виробництво запасів деякими компаніями в разі нестачі. Деякі підприємства також нарощували запаси в очікуванні збільшення споживчого попиту через відновлення економіки після зниження кількості випадків захворювання на COVID-19.

Експерти вважають, що проблема зараз полягає в тому, що високий рівень запасів у поєднанні з низьким споживанням може призвести до того, що виробники зупинять виробництво й посилять економічний спад, який уже розпочався.

Запаси збільшилися в усіх 12 виробничих секторах, що аналізувалися. На три сектори припав 61% загального обсягу: електроніка, автомобілі та машинобудування.

З усіх компаній, включених до аналізу, Samsung Electronics зафіксувала найбільше зростання товарних запасів у доларовому вираженні – на $4,4 млрд, або на 13% проти попереднього кварталу, до $39,2 млрд.

Samsung повідомила, що її продажі в першому кварталі не змінилися, як порівняти з попереднім кварталом. У квітні вона зіткнулася зі збоями в закупівлі сировини для виробництва пам'яті та заявила, що має намір збільшити запаси, щоб уникнути подібних проблем у майбутньому.

У тайванського виробника комп'ютерів Asus продажі впали на 9%, а товарно-матеріальні запаси зросли на 18%. Фінансовий директор Нік Ву говорить, що компанія має намір зберегти поточний рівень запасів.

В автомобільній промисловості рівень запасів зріс на $14,8 млрд, або на 6%, до $273 млрд. Наприклад, продажі Ford Motor впали на 8%, а запаси збільшилися на 21% — до $14,6 млрд, що є найвищим показником за 25 років. Майже 53 тис. автомобілів залишилися недобудованими через брак складників. Фінансовий директор Ford Джон Лоулер сказав, що накопичення запасів позначається на грошовому потоці компанії.

У Mercedes-Benz збільшився обсяг незавершеної продукції частково через брак складників, а також через проблеми з доставленням в умовах української кризи. Фінансовий директор Харальд Вільгельм сказав, що важко робити прогнози з огляду на геополітичну невизначеність.

Експерти побоюються, що затоварювання складів у поєднанні з падінням споживчого попиту призведе до зниження виробництва компаній. Це ще більше уповільнить світову економіку, яка страждає від зростання інфляції та геополітичної нестабільності.

Позитивним моментом економісти називають те, що 2 349 компаній встигли накопичити великий запас готівки – $2,2 трлн, що у 2,3 раза перевищує їхні щомісячні продажі. На їхню думку, це свідчить про те, що найближчим часом компаніям не загрожує криза ліквідності попри спад споживання.

Подякувати 🎉