Facebook Pixel

Інтерес до гібридів у Китаї злетів на тлі уповільнення продажів електромобілів

Коли 29-річний Сем Чжун нещодавно шукав свою першу машину, він протестував кілька автомобілів з бензиновим двигуном і кілька повністю електричних моделей (EV), перш ніж зупинився на гібриді, що підключається (plug-in hybrid, він може заряджати свою батарею від зовнішньої мережі) Qin Plus від BYD. За ціною 13 900 доларів він відповідає його бюджету, а можливість перемикатися між двигуном із батарейним живленням та двигуном внутрішнього згоряння, дозволяє економити гроші на щоденних поїздках на роботу і при цьому здійснювати тривалі поїздки, не турбуючись про підзарядку.

Зростання переваги гібридів, які розв'язують проблему запасу ходу і є більш доступними, ніж автомобілі, що працюють тільки від акумуляторної батареї, призвело до того, що цей сегмент став двигуном зростання китайського ринку електрифікованих транспортних засобів, особливо після того, як наприкінці 2022 року національні субсидії на електромобілі було скасовано, пише Bloomberg. Торік продажі гібридів, що підключаються, зросли на 83% у порівнянні зі зростанням на 21% продажів електромобілів. Ця тенденція продовжилася і цього року: у січні, традиційно повільному місяці для продажу автомобілів, постачання електромобілів впали на 39% порівняно з груднем, а постачання гібридів, що підключаються, — всього на 16%. За даними Китайської асоціації легкових автомобілів (PCA), загальний продаж автомобілів впав на 14%.

За даними Китайського центру автомобільних технологій та досліджень, акумуляторні електромобілі, як і раніше, перевершують гібриди з продажу удвічі. Але швидке зростання продажів гібридів порушує питання кінцевої мети країни щодо переходу на повністю екологічно чистий транспорт.

Реєстрації електромобілів та гібридів у Китаї

Реєстрації електромобілів та гібридів у Китаї

Зростаюча популярність гібридів, що підключаються, також є поганою новиною для таких компаній, як Tesla, Xpeng і Nio, які виробляють тільки електричні автомобілі. Їхні клієнти в основному сконцентровані у великих та багатих мегаполісах, таких як Пекін, Шанхай та Шеньчжень, де водії віддають перевагу електромобілям. Жителі ж невеликих міст і сільських районів, схоже, надають перевагу більш доступним варіантам і більшому запасу ходу.

У 2023 році BYD продала 3 млн автомобілів, причому на гібриди, що підключаються, довелося трохи менше половини від загального числа. BYD розробляє свою гібридну платформу DM-i, що підключається, вже майже 20 років. Четверте покоління технології, представлене в 2021 році, стало хітом і допомогло BYD стати найпопулярнішим автомобільним брендом у Китаї минулого року. В останньому кварталі компанія також випередила Tesla і стала найбільшим у світі виробником електромобілів.

Японські автовиробники також зазнають збитків. Хоча вони були піонерами гібридної технології, такі компанії, як Toyota і Nissan, не приділяли особливу увагу плагінам. Гібриди, популярні в Японії, не можна заряджати від електромережі, і вони не мають права на місцеві субсидії чи податкові пільги у Китаї.

Ще одним автовиробником, який отримав вигоду від використання нових технологій, є Li Auto, чиї моделі в основному є так звані електромобілі зі збільшеним запасом ходу (extended-range EV) — у них є невеликий бензиновий двигун, який включається для підзарядки акумулятора, коли він розряджається. Очікується, що 26 лютого пекінський виробник стане першим із трьох великих китайських стартапів в галузі електромобілів, випередивши Xpeng і Nio, який оголосить про річний прибуток за 2023 рік, коли його продаж зріс на 182%, до 376 000 автомобілів.

Хоча гібриди, що підключаються, більш екологічні, ніж бензинові автомобілі, їх зростаюча популярність може затримати запланований перехід Китаю на транспорт з нульовим рівнем викидів. Гібрид, що підключається, викидає в середньому близько 2177 кг вуглекислого газу на рік порівняно з 3213 кг для гібрида і 5670 кг для бензинового автомобіля. За даними Міністерства енергетики США, хоча електромобілі не мають викидів із вихлопних труб, в результаті їх використання може виникнути близько 1225 кг викидів вуглекислого газу на рік, залежно від джерела електроенергії, яка заряджає автомобілі.

У керівних принципах для індустрії електромобілів, випущених у 2021 році, Пекін передбачав, що до 2025 року електрифіковані автомобілі, включаючи гібриди, що підключаються, становитимуть 25% продажів нових автомобілів, 90% з яких повинні припадати на електромобілі. За даними PCA, мета в 25% була досягнута у 2022 році, але сьогодні на електромобілі припадає 66% продажів електрифікованих автомобілів, а решта припадає на гібриди, що підключаються.

На думку Білла Руссо, керівника консалтингової компанії з Automobility, популярність гібридів, що підключаються, — це етап на шляху до впровадження електромобілів. «Можливо, не можна дістатися іншого берега річки за один крок. Гібриди, що підключаються, розташовані на стороні річки для електромобілів. Звичайний гібрид розташований з боку двигуна внутрішнього згоряння, – каже він. – Гібридний модуль, що підключається, був розроблений, щоб дати традиційній автомобільній промисловості, довкола якої обертається безліч інвестицій та робочих місць, можливість намацати свій шлях через річку, наступивши на цей камінь».

Доповнення. Компанія Mercedes-Benz відклала свою мету з електрифікації на п'ять років і запевнила інвесторів, що продовжить удосконалювати свої моделі двигунів внутрішнього згоряння, реагуючи на слабкіший, ніж очікувалося, попит на легкові електромобілі.

Тепер компанія очікує, що продажі електрифікованих транспортних засобів, включаючи гібриди, становитимуть до 50% від загального обсягу до 2030 року — на п'ять років пізніше, ніж її прогноз 2021 року, коли вона прагнула досягти позначки 50% до 2025 року, переважно з електричними автомобілями.

Наприкінці минулого року генеральний директор Mercedes-Benz Ола Келленіус попередив, що в Європі до 2030 року продажі, швидше за все, не будуть повністю електричними, оскільки автомобілі з батарейним живленням нині становлять лише 11% від загального обсягу продажів і 19% – включаючи гібриди.

Келленіус сказав, що Mercedes-Benz хоче, щоб клієнти та інвестори знали, що вона має хороші можливості для продовження виробництва автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння і готова оновити технологію в наступному десятилітті.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉